Allaire gaat samenwerken met Intel

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000

ALLAIRE CORPORATION

Allaire gaat samenwerken met Intel

Allaire gaat samenwerken met Intel om geoptimaliseerde e-business-oplossingen te leveren

Allaire ColdFusion verbeterd voor Intel(r)-gebaseerde processors; levert hogere snelheid, verwerkingscapaciteit en uitbreidbaarheid voor drukbezochte E-commerce sites

Cambridge, Mass., 10 juli 2000 - Allaire Corporation (Nasdaq: ALLR), een toonaangevende aanbieder van Internetsoftware en -diensten voor bedrijven die hun zaken via het Web aan het opbouwen zijn, kondigde vandaag een nauwe samenwerking aan met Intel Corporation (Nasdaq: INTC) om de ColdFusion voor Intel Pentium(r) III XeontmT-processors te optimaliseren. De gezamenlijke poging zal een nieuwe generatie large volume, transactie-intensieve Webtoepassingen opleveren. Dankzij het gebruik van de Intel(r) Application Solution Centers waren de ontwikkelaars van Allaire en Intel in staat de ColdFusion-prestatie op Intel-processorgebaseerde Webservers aanzienlijk te verbeteren, wat leidde tot grootschalige toename van het vermogen van Allaire om de snelle ontwikkeling van snelle, uitbreidbare en productieve Websites voor zijn klanten te ondersteunen. Bovendien heeft Intel zich aangesloten bij het Allaire Alliance-programma en is het een strategische technologiepartner van Allaire.

Een van de huidige klanten van Allaire die profiteert van de voordelen die het draaien van ColdFusion op Intel-gebaseerde servers oplevert, is het wereldwijd toonaangevende e-commerce-bedrijf Autobytel.com (Nasdaq: ABTL), dat actief is in de autobranche. 'De voor de Intel-architectuur geoptimaliseerde Allaire-oplossing helpt het ontwikkelingsproces versnellen dat nodig is om interactieve Websites te bouwen en te gebruiken,' aldus David Grant, Chief Technology Officer bij Autobytel.com. 'Met de juiste architectuur zijn de Intel Pentium III-processorgebaseerde servers in staat zowel de prestaties als de uitbreidbaarheid te leveren waar de markt tegenwoordig om vraagt.'

Klanten van Allaire zullen baat hebben bij het gebruik van servers van Intel door het toegenomen vermogen van ColdFusion om enorme aantallen bezoekers te verwerken zonder stilstandtijden. De ColdFusion Web-applicatieserver en ontwikkelingsomgeving maken het voor ontwikkelaars makkelijker om snel complexe, interactieve Websites te bouwen en Intel(r) Architecture helpt het ontwikkelingsproces aanzienlijk te versnellen dat nodig is om deze Websites te bouwen en te gebruiken. De multiple-processorservers van Intel zijn in staat de Webcapaciteit op te voeren, zodat klanten van Allaire zich niet langer zorgen hoeven te maken over of er wel of niet sites beschikbaar zijn.

'ColdFusion werd ontwikkeld om snel interactieve Websites te kunnen bouwen die een bedrijf van willekeurige grootte en met willekeurige middelen helpen om succesvol on-line te kunnen concurreren,' aldus George Favalaro, vice-voorzitter business development voor Allaire. 'Ons ontwikkelingsteam werkte samen met de performance engineers van Intel om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd optimaal zullen profiteren van de snelheids- en uitbreidingsvoordelen die het werken met multiple processors van Intel met zich meebrengen. Dit samenwerkingsverband benadrukt onze missie nog eens om bedrijven te voorzien van de middelen om hun zaken voortaan snel en betrouwbaar via het Web te doen.'

De engineering experts van Allaires ColdFusion werkten samen met ingenieurs van Intel op het Intel Application Solution Center (ASC) in Hillsboro, Oregon. Samen gebruikte deze groep verschillende analyse- en tuning tools om de ColdFusion-code te optimaliseren en de uitbreidbaarheid van het productte verbeteren op 2-wegs, 4-wegs en 8-wegs Intel-gebaseerde servers.

'Allaire is een goed voorbeeld van een bedrijf dat wilde profiteren van de snelheid en betrouwbaarheid van Intel-processor-gebaseerde servers,' aldus Peter Wolochow, manager, tools en kerntechnologie, Solutions Enabling Group bij Intel. 'We zijn toegewijd aan het helpen van bedrijven zoals Allaire om de verwerkingscapaciteit en uitbreidbaarheid van de e-commerce-sites van hun klanten te maximaliseren.'

Naast de optimalisering van ColdFusion, plannen Allaire en Intel gelijksoortige testactiviteiten omtrent de Linux-gebaseerde producten van Allaire en Java-applicatieserver, JRun 3.0 voor de aangekondigde Willamette IA-32 architectuur van Intel en de IA-64 architectuur, beginnende met Intel(r) ItaniumT-processor.

Voor meer informatie over de optimalisatiepoging van Allaire/Intel, kunt u terecht op de website van Intel op:
ftp://download.intel.com/software/idap/media/pdf/drd/ALLAIREF.PDF.
Over Allaire

Allaire Corporation is een toonaangevende aanbieder van Internetsoftwareproducten en -diensten voor bedrijven die hun zaken op het Web aan het opbouwen zijn. Het Business Platform van Allaire, dat wordt ondersteund door een gemeenschap van 450.000 ontwikkelaars en global network-partners, stelt wereldwijd tienduizenden bedrijven in staat om nieuwe bedrijfsmogelijkheden te grijpen door e-commerce inhoudbeheer-, klantenservice- en bedrijfsautomatiseringssystemen te creëren. Het hoofdkantoor van Allaire staat Cambridge, Mass. Daarnaast heeft Allaire kantoren in Europa en Asia Pacific. U vindt hen op het Internet op: www.allaire.com.

ColdFusion is een in de V.S. gedeponeerd handelsmerk, en Allaire en JRun zijn handelsmerken van Allaire Corporation. Sun, Sun Microsystems, het Sun-logo, Java, JavaBeans Enterprise JavaBeans en alle Java-gebaseerde merken zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Itanium is een handelsmerk van de Intel Corporation. Intel Pentium III en Intel Pentium III Xeon zijn gedeponeerde handelsmerken van de Intel Corporation. Alle andere bedrijfsnamen, merknamen en productnamen zijn handelsmerken van hun respectievelijke houder(s).

Dit persbericht bevat op de toekomst gerichte verklaringen die een aantal risico's en onzekerheden bevatten. Belangrijke factoren die ervoor zouden kunnen zorgen dat werkelijke resultaten materieel verschillen van die die zijn aangegeven, maar niet zijn beperkt tot de beperkte bedrijfsgeschiedenis van Allaire, fluctuaties in onze kwartaalresultaten, onze mogelijkheid om marktacceptatie van onze producten te winnen, de concurrentie, de mogelijkheid van Allaire om willekeurig welke acquisities en andere risico's te integreren die van tijd tot tijd in onze verslagen worden opgesomd, welke zijn gedeponeerd bij de Securities and Exchange Commission, welke factoren hiervan integraal deel uitmaken.

Contact:
Tucker Walsh Allaire Corporation +001 617-761-2231 (twalsh@allaire.com)

Luke Roberts Grayling 020 7255 5452 (luker@grayling.co.uk)

10 jul 00 18:07