Benoemingen bij Danka op het gebied van Sales & Marketing

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000
Twee nieuwe benoemingen bij Danka op het gebied van Sales & Marketing

Erik van der Sande is benoemd tot Sales & Marketing Director en Marco den Engelsman tot Marketing Manager

Woerden, 7 juli 2000 -Danka heeft onlangs na het vertrek van Krijno Davidse, Erik van der Sande benoemd tot Sales & Marketing Director. Van der Sande is tevens deel uit gaan maken van het managementteam van Danka Nederland BV. Marco den Engelsman is benoemd tot Marketing Manager.

Erik van der Sande (38) is afkomstig van NRG Benelux B.V. (Nashuatec). Als General Manager van de Business Unit Corporate Accounts Benelux was hij eindverantwoordelijk voor integrale documentoplossingen voor de topaccounts van NRG in de Benelux. In de functie van Sales & Marketing Director is Van der Sande eindverantwoordelijk voor de sales-organisatie en de marketingactiviteiten in Nederland. De komende tijd ligt het accent op het optimaliseren van de huidige distributie-organisatie en het herpositioneren van Danka in de markt.

Marco den Engelsman (46) heeft eerder diverse functies binnen de telecommunicatie- en IT-branche vervuld. In zijn laatste functie was hij Sales & Marketing Manager bij AM International, een groothandel van machines en toebehoren voor de grafische bedrijfstak. Als Marketing Manager bij Danka is hij verantwoordelijk voor marketing, productmanagement en opleidingen. Een van zijn belangrijkste aandachtspunten is de uitdieping van het marketingbeleid en de volledige integratie van nieuwe media. Op middellange termijn gaat Danka Internet tot een integraal onderdeel van sales en logistiek maken. Internet zal een belangrijke rol spelen bij de orderafhandeling van copier supplies en bij het bestellen van drukwerk.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $
3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V.
Contactpersoon: Marloes Antheunis
Tel.: 0348 - 405 423
E-mail: (m.antheunis@danka.nl)
World Wide Web: www.danka.nl/

Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
Contactpersoon: Ginny Eysma
Tel.: 023 - 562 82 08
E-mail: (ginnye@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com/. .