Politiebericht Boxtel

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 10-07-2000 Persbericht district Aa & Dommel

MANNEN AANGEHOUDEN MET WAPENS (Liempde) Zondagmiddag werd tijdens een zogenaamde ambulante controle van de douane op een parkeerplaats aan de Rijksweg A2 onder Liempde een auto gecontroleerd. In de auto werd door de douanemedewerkers een doorgeladen vuurwapen aangetroffen. Hierop zijn de inzittenden van de auto, een 30 jarige man uit Emmeloord en een 30-jarige en een 33 jarige man uit Amersfoort, door de douane in samenwerking met de politie aangehouden. Bij een nader onderzoek werd in de auto ook nog een pistoolmitrailleur aangetroffen. Het drietal is voor verder onderzoek ingesloten.

MAN AANGEHOUDEN MET GESTOLEN AUTO (Vught Tilburg) Zondag werd vanaf de Lidwinastraat in Vught een blauwe Opel Kadett gestolen. Enige tijd later werd de auto in Tilburg gezien. Na een korte achtervolging door de politie Tilburg kon de auto worden klemgereden en de bestuurder een 19-jarige man uit Tilburg worden aangehouden. De man is voor verder onderzoek ingesloten.

INBRAAK WONING (Vught) In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan Boslaan in Vught. Men wist in de woning te komen door een lichtkoepel open te breken. De hele woning werd doorzocht. Nog onbekend is wat er is gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN (Vught) In de nacht van zondag op maandag is een 51-jarige man uit Vught bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een boete van fl. 400,- en een rijverbod. De controle vond om 01.20 uur plaats op de Molenstraat in Vught.

INBRAAK BEDRIJF (Sint Michielsgestel) Afgelopen weekeinde is ingebroken in een bedrijf aan het Petrus Dondersplein in Sint Michielsgestel. Een raam van het bedrijf werd opengebroken. Een tweetal computers werd gestolen vanuit een van de kantoorruimten.

STAART GESTOLEN (Schijndel) Tussen zondagmorgen en maandagmorgen is door onbekenden van een Welsh pony, die aan de Loosbraak in Schijndel in een weiland stond, de staart afgeknipt en meegenomen.