SIDN ontzegt gebruik domeinnamen Name Space

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000

SIDN

10-07-2000: SIDN ontzegt gebruik domeinnamen Name Space Datum: 10 juli 2000

Vandaag heeft Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) van ruim 17.000 domeinnamen het gebruik ontzegd. Het gaat om domeinnamen die door Stichting Informatica & Bedrijfsbeheer (SIB) tot
31 maart 2000 zijn geregistreerd, hoofdzakelijk voor Name Space C.V. SIB had tot 7 juli jl. de tijd om de achterstallige rekening hiervoor van ruim fl. 500.000,- te betalen.

Op vrijdag 14 juli zullen de domeinnamen voorlopig door SIDN worden gereserveerd. Tijdens de bestuursvergadering van 5 september zal worden besloten hoe en wanneer de domeinnamen worden vrijgegeven. Het is niet mogelijk domeinnamen alvast voor te registeren of te claimen.

Om te voorkomen dat rechtelijke procedures rond een of meer van de ruim 17.000 betrokken domeinnamen worden doorkruist, blijft Name Space in die gevallen waarin een procedure loopt, geregistreerd als houder. Organisaties die kunnen aantonen dat vóór of uiterlijk op 7 juli 2000 beslag was gelegd, dagvaarding was uitgebracht of vonnis is gewezen inzake een van de 17.000 domeinnamen worden verzocht dit te melden vóór vrijdagmiddag 14 juli 12.00 uur bij SIDN. Meer informatie is te vinden op de website van SIDN: www.sidn.nl

Van de rekening voor de ruim 27.000 domeinnamen die in het tweede kwartaal 2000 door SIB zijn geregistreerd, vervalt de betaaltermijn op
12 juli 2000. Ook hierbij gaat het hoofdzakelijk om domeinnamen die SIB voor Name Space heeft geregistreerd.