NVM en Wegener samen in Woonportaal

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000
NVM

NVM en Wegener samen in Woonportaal

Compleet aanbod van huizen en diensten

Nieuwegein, 10 juli - De Nederlandse Vereniging van makelaars o.g. en vastgoeddeskundigen NVM en Wegener NV gaan samenwerken aan een nieuw Woonportaal op het Internet. Partijen hebben daar toe besloten omdat het NVM-woningaanbod en de regionale- en lokale informatievoorziening van Wegener goed op elkaar aansluiten en de consument door het nieuwe portaal nog betere service geleverd wordt. In het Woonportaal zal naar verwachting tussen de 50 en 75 miljoen gulden geïnvesteerd worden.

Het nieuwe Woonportaal zal een aanzienlijk deel van het Nederlandse woningaanbod op internet toegankelijk maken en daarnaast alle informatie, diensten en artikelen aanbieden die samenhangen met wonen en verhuizen. De consument krijgt ondersteuning bij de oriëntatie op de woningmarkt door buurtinformatie, prijsindicaties en financieringsberekeningen. Kopers en huurders vinden op de site informatie over verbouwen, inrichten, onderhouden en verzekeren van hun woning en hun tuin. De internetsite vervangt het woongedeelte van de huidige NVM-site (www.nvm.nl), een van de drukst bezochte sites in Nederland. In de eerste helft van 2000 scoorde de NVM-site 25 miljoen 'page-views' per maand.

Het nieuwe portaal bevat niet alleen het volledige koopwoningenaanbod van NVM-makelaars, maar zal zich ook richten op het inzichtelijk maken van het huuraanbod. Voor de aanvullende activiteiten zullen NVM en Wegener samenwerken met partners.

Voor de ontwikkeling en exploitatie van het portaal wordt een nieuwe onderneming opgericht; de NVM zal daarin een controlerend belang hebben, Wegener NV een minderheidsbelang. NVM en Wegener zijn nog in gesprek met mogelijke partners. Het portaal zal eind 2000 operationeel zijn; inhoud en functioneren van het portaal zullen naar verwachting op de Nationale Vastgoed Manifestatie, eind oktober in Den Haag gepresenteerd worden. De namen van de nieuwe onderneming en het Woonportaal zijn op dit moment nog niet bekend.

NVM-voorzitter Timo Smit en Wegener-bestuurslid Peter Nientker zullen de plannen maandag 10 juli 2000 om 16.30 uur op een persconferentie (NVM-bureau in Nieuwegein) nader toelichten.