Nieuwe samenstelling Raad van Bestuur Vopak

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000
Nieuwe samenstelling Raad van Bestuur Vopak

Rotterdam, 10 juli 2000

De heer H.C. (Rick) van Westenbrugge (51 jaar) heeft besloten terug te treden als lid van de Raad van Bestuur van Koninklijke Vopak N.V, waar hij de verantwoordelijkheid droeg voor Olie & Gas Logistiek. Aan zijn beslissing liggen verschillen van inzicht over de toekomst van het bedrijf ten grondslag, evenals dit bij de heer R.R. Hendriks het geval was. Vopak is zowel de heer Van Westenbrugge als de heer Hendriks dank verschuldigd voor hun bijdrage aan de groei van de onderneming.

De Raad van Commissarissen heeft het voornemen de heer P.R.M. (Paul) Govaart (52 jaar) te benoemen tot lid van de Raad van Bestuur. De heer Govaart is sinds 1970 in dienst van Van Ommeren en bekleedt thans bij Vopak de functie van President Chemicals Logistics Europe, waarin hij de verantwoording draagt over de Europese tankopslag van chemicaliën. De benoeming van de heer Govaart zal worden geëffectueerd na bekendmaking aan een later bijeen te roepen Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Daarna zal de Raad van Bestuur bestaan uit de heren A.H. (Ton) Spoor (voorzitter), N.J.A. (Niels) von Hombracht en Govaart. De Centrale Ondernemingsraad heeft inmiddels ten aanzien van deze benoeming positief advies uitgebracht.

De strategie van Vopak is gericht op het inzetten van mensen en middelen voor het leveren van diensten aan de olie-, gas- en chemische industrie, als schakel tussen fabriek en eindgebruiker. Uitgangspunt hierbij is de leiderschapspositie die Vopak heeft in zowel tankopslag als distributie. De drie kernactiviteiten zijn Chemische Logistiek, Olie & Gas Logistiek en Chemische Distributie, gesteund door gerelateerde activiteiten zoals tankvaart, warehousing, forwarding en agenturen.

Vopak heeft de ambitie wereldspeler te worden in geïntegreerde logistieke dienstverlening aan de olie-, gas- en chemische industrie en stelt hierbij de volgende prioriteiten:

· behalen van synergievoordelen uit de fusie;
· verdere verbetering van de winstgevendheid in alle bedrijfsonderdelen;
· investeringen en acquisities gericht op versterking van bestaande marktposities;
· versterking van de positie op het gebied van e-business en supply chain management.
Een verdere detaillering van de plannen zal op 25 augustus 2000 worden gegeven bij de publicatie van de halfjaarcijfers.

Profiel
Vopak biedt over de hele wereld logistieke en distributiediensten aan de chemische en olie-industrie en aan eindgebruikers van chemicaliën. De organisatie beschikt over een wereldwijd logistiek netwerk van terminals, tankers en tankcontainers, een Noord- Amerikaans en Europees distributienetwerk van warehouses, klanten en eindgebruikers. Daarmee is Vopak de schakel tussen producent en eindgebruiker van chemicaliën en olieproducten.
Voor nadere informatie:

Koninklijke Vopak N.V.