Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 10-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 10-07-2000 2e Persbericht 10 juli 2000

Politieberichten

Best: Inbraak in bedrijf
Zondagmiddag omstreeks 14.15 uur ging het alarm van een bedrijf aan De Donge af. Bij controle bleek een ruit te zijn vernield. Uit het pand is een computer met beeldscherm ontvreemd. Maandagmorgen omstreeks
5.40 uur trad het alarm van een bedrijf aan de Boterhoek in werking. Bij controle bleek de toegangsdeur te zijn geforceerd. Uit het pand is fl. 120,- gestolen.

Best: Diefstal motorfiets
Tussen zondagavond 23.00 uur en maandagmorgen 11.30 uur is er vanaf de Jacob van Heemskerkstraat een aanhangwagen met daarop een rode motorfiets, Honda, gekentekend VFR 750, gestolen.
Geldrop: Inbraak in bedrijf
In het afgelopen weekend is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Heggestraat. Op het dak van het pand zijn twee ramen vernield. Uit het pand zijn enkele pakjes sigaretten en ruim twaalfhonderd gulden gestolen.

Geldrop: Diefstal uit winkel
Maandagmorgen om 11.55 uur is in een winkel aan de Langstraat een 41- jarige vrouw uit Denemarken aangehouden. De vrouw was daar, met twee minderjarige kinderen, aan het win-kelen. Bij het verlaten van de winkel trad het alarm in werking. Bij controle bleek een van de kinderen sieraden en een bikiniset bij zich te hebben, die niet betaald waren. Zij zijn voor onder-zoek overgebracht naar het politiebureau.

Nuenen: Diefstal auto
Maandag tussen 1.15 uur en 11.00 uur is er vanaf de Boordseweg een rode personenauto, Toyota Starlet 1.31 met het kenteken FX-BB-50, gestolen.

Bergeijk: Alcohol
Maandagmorgen omstreeks 6.00 uur is op de Barrier een 19- jarige automobilist uit Bergeijk gecontroleerd. Hij was daar betrokken bij een eenzijdige ongeval. De man bleek gedronken te hebben. Hij blies 0,85 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en een proces-verbaal.

Eersel: Dodelijk verkeersongeval
Maandagmorgen omstreeks 7.50 uur is bij een verkeersongeval op de Postelseweg de 40- jarige L. Rouwen uit Bergeijk om het leven gekomen. Hij reed daar met zijn motor met zijspan komende uit de richting Postel richting Eersel. Bij het inhalen van een voor hem rijdende personenauto raakte de motorrijder de macht over het stuur kwijt en botste tegen een links in de berm staande boom. De man sloeg over kop en werd daarna van de motor afgeslingerd. Hij overleed ter plaatse.
Beek en Donk: Diefstal auto
Tussen vrijdagavond 18.00 uur en maandagmorgen 10.00 uur is er vanaf een parkeerterrein aan de Willemstraat een blauwe Mercedes Benz 500 Sel, gekentekend RD-10-NK, gestolen.