Succesvolle start SNS Euro Vastgoedfonds

Vindplaats 2

Succesvolle start SNS Euro Vastgoedfonds

10 juli 2000

De plaatsing van het SNS Euro Vastgoedfonds is succesvol verlopen. Het fonds start met een geplaatst kapitaal van EUR 39 miljoen (86 miljoen gulden).

Het SNS Euro Vastgoedfonds belegt in aandelen van Europese vastgoedondernemingen. De directie van het fonds is van mening dat de huidige onderwaardering van veel Europese beursgenoteerde vastgoedondernemingen en de opgaande trend in de vastgoedmarkten van Europa goede kansen biedt voor een stabiel en aantrekkelijk rendement.

De vastgoedmarkt is een zeer lokale markt. In feite heeft iedere lokatie, straat en gebouw zijn eigen 'micro-markt'. Alleen fondsen met kennis van lokale markten, goede prestaties en betrouwbaar management komen voor selectie in aanmerking. Daarnaast wordt ook gelet op mogelijke overnamekandidaten, waarbij een aantrekkelijke overnamepremie wordt verwacht. Deze zogenaamde bottom-up benadering onderscheidt het fonds van vergelijkbare vastgoedfondsen op de AEX, die meestal starten bij een sector/landenverdeling en daarna vastgoedondernemingen selecteren (top-down).

Vanaf 10 juli 2000 is het SNS Euro Vastgoedfonds genoteerd op de officiële markt van de effectenbeurs van Amsterdam Exchanges N.V. Het fonds maakt deel uit van het basisassortiment van SNS Beleggingsfondsen.