Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 11-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 11-07-2000 1e Persbericht 11 juli 2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal auto
Tussen maandagavond 23.00 uur en dinsdagmorgen 7.30 uur is er vanaf de Urkhovenseweg een witte bestelauto, Mercedes Benz 609D, met het kenteken VP-09-PP, gestolen.

Eindhoven: Vernieling
Maandagavond om 20.30 uur is op de Cesar Franckstraat een 26- jarige vrouw uit Eindhoven aangehouden. Daar had zij een ruit van een woning vernield. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.
Eindhoven: Verdachte aangehouden
Dinsdagmorgen om 8. 55 uur is in een woning aan het Wilhelminaplein een 33- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Eerder op de morgen omstreeks 7.15 uur had hij in een bedrijf te Best een 29- jarige man uit Eindhoven meerdere malen met een hamer geslagen. Direct daarna vertrok de 33- jarige Eindhovenaar. Beide mannen zijn werknemers van het bedrijf. Het slacht-offer heeft zich onder doktersbehandeling laten stellen. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht.

Helmond: Diefstal portemonnee
Maandagavond is op de kermis te Helmond een 27- jarige vrouw uit Someren slachtoffer geworden van diefstal van haar portemonnee. In de portemonnee zaten enkele pasjes een paar honderd gulden en fotos.
Best: Verkeerscontrole
Maandagmiddag is op de Eindhovenseweg Zuid een verkeerscontrole gehouden. 6 bromfietsers zijn bekeurd voor; 1x het niet dragen van een helm, 2x geen bromfietscertificaat, 2x een oranje in plaats van een gele plaat en 1 bromfiets niet verzekerd. Een automobilist kreeg een bon omdat hij op zijn aanhangwagen een ander kenteken voerde dan op het trekkend voertuig.

Lieshout: Inbraak in verenigingsgebouw
Tussen vrijdagavond 19.30 uur en maandagavond 19.30 uur is er ingebroken in een vereni-gingsgebouw aan de Provincialeweg. Toegang tot het pand werd verkregen na verwijdering van een dakplaat. Uit het pand zijn meerdere Cds en 12 pakken koffie gestolen. Het gebouw liep flinke waterschade op.

Veldhoven: Alcohol
Dinsdagmorgen om 1.05 uur is op de Lange Kruisweg een 32- jarige automobilist uit Veldhoven aangehouden. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Hij blies 1,20 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 5 uur en een proces-verbaal.

Bladel: Poging diefstal auto
Dinsdagmorgen omstreeks 2.50 uur hoorde een bewoner aan het Heeleind een harde klap. Hij zag dat een onbekende man in de auto van zijn buren zat. Direct daarop verliet de onbekende man de auto en stapte over in een andere auto, die snel wegreed. Bij controle bleek de achterruit van de auto te zijn vernield. De stuurkolom werd zwaar beschadigd.

Hoogeloon: Poging diefstal auto
Omstreeks 5.20 uur werd midden op de Breestraat een personenauto aangetroffen. Bij onder-zoek bleek de achterruit en de stuurkolom vernield te zijn.

Mierlo: Diefstal uit een bedrijf
Tussen maandagavond 18.15 uur en dinsdagmorgen 6.45 uur zijn er uit een bedrijfspand aan de Industrieweg een pc met toebehoren, een digitale camera en een fototoestel gestolen. Onbekend is hoe men het pand binnenkwam.