Kodak start productie CD-PROM in Ierland

Datum nieuwsfeit: 11-07-2000
Kodak start productie CD-PROM in Ierland

Antwoord op sterke groei Europese vraag naar opslagmedium van Kodak

Vianen, 11 juli 2000 - Het Ierse bedrijf Matsushita Media Manufacturing LLC, een volledige dochter van Kodak en Panasonic Disc Services Corporation, is gestart met de massaproductie van CD?PROM-discs, een product dat momenteel vooral bekend is in de vorm van de Kodak Picture CD. Met deze uitbreiding van haar CD-PROM-activiteiten buiten de VS, wil Kodak tegemoetkomen aan de sterk gestegen Europese vraag naar CD?PROM-discs en een snelle levering kunnen garanderen.

De CD-PROM werd vorig jaar wereldwijd geïntroduceerd als een opslagmedium dat enerzijds standaard 'fabrieksinformatie' kan bevatten, zoals software titels, muziek en spellen, en anderzijds een recordable-gedeelte bevat waar op iedere disc unieke informatie kan worden opgeslagen. Het in Youghal, Ierland gevestigde Matsushita Media Manufacturing, dat voorheen uitsluitend normale cd?recordables produceerde, produceert nu weliswaar CD-PROM's, maar de master-cd's worden nog steeds in de VS gemaakt. Het is de bedoeling dat Matsushita aan het einde van 2000 in staat is om zelf master-cd's te produceren voor de CD-PROM-productie.

Anti-piraterij-mogelijkheden
Individuele foto's en andere content kunnen gebruiksvriendelijk worden opgeslagen op een CD?PROM samen met de software om foto's te kunnen bekijken, bewerken en afdrukken. Promotieacties kunnen gebruik maken van CD-PROMS met zowel standaard- als persoonlijke informatie. De CD-PROM biedt tevens unieke beveiligingsmogelijkheden: enerzijds bevat elke CD?PROM een vaste, unieke en niet op cd-r kopieerbare code, die kan worden gekoppeld aan de opgeslagen informatie, anderzijds kunnen op het recordable gedeelte individuele beveiligingscodes worden gebrand. Tal van bedrijven die een solide beveiligingsstrategie zoeken, hebben alleen al vanwege deze anti-piraterij-mogelijkheden interesse in de CD-PROM getoond.
Vier miljoen keer verkocht
Op dit moment gebruikt Kodak de CD-PROM-technologie in Kodak Picture CD, een product dat al vier miljoen keer is verkocht. Kodak Picture CD is een service die klanten bij het ophalen van ontwikkelde foto's tevens een cd biedt waarop de foto's digitaal zijn opgeslagen. De Picture CD bevat naast de individuele foto's ook standaard software voor het bekijken, bewerken en afdrukken ervan.

Toegankelijk
Kodak CD-PROM-technologie voldoet aan alle industriestandaards en CD-PROM discs zijn compatibel met de honderden miljoenen CD-spelers en CD-writers die wereldwijd in gebruik zijn. John O'Grady, Director of Business Operations, Storage, Digital and Applied Imaging van Kodak: "Kodak streeft naar een grote toegankelijkheid van de CD-PROM voor het publiek, door het product verder te verbeteren en door te zoeken naar strategische partnerships die het aantal high-volume verkoopkanalen kunnen uitbreiden."
Over Kodak CD-R Media
Kodak is een van de wereldmarktleiders van merk-CD-R-media en bezit verscheidene sleutelpatenten op CD-PROM-technologie. Behalve Matsushita Media Manufacturing LLC heeft Kodak een ontwerp- en ontwikkelingscentrum in Rochester, NY en een productiebedrijf in Guadalajara, Mexico.
Over Kodak D & AI
Kodak Digital & Applied Imaging maakt deel uit van Eastman Kodak Company en biedt snelle, gemakkelijke en effectieve end-to-end oplossingen voor digitale beeldverwerking, voor zowel zakelijk, professioneel als persoonlijk gebruik. De productportfolio bevat alle aspecten van het digitale proces, van opname en opslag tot beeldmanipulatie en afdruk, met onder andere digitale camera's, draagbare scanners, printers en print en cd-media. Meer informatie over Kodak producten en diensten is te vinden op: www.kodak.com.

Voor meer informatie:
Kodak Nederland B.V.
Contactpersoon: Bert de Wit
Tel.: 0347 - 363 799
Kodak Helpdesk Nederland: 020 - 3469372, Kodak Helpdesk België: 02 - 7131445

Monogram Communication Strategies (MCS)
Contactpersoon: Anita Blank-Schoordijk
Tel.: 023 - 562 82 08