Ingebruikname natuurgebied Zeerijdtsdijkje bij Castricum

Datum nieuwsfeit: 11-07-2000
Uitnodiging

INGEBRUIKNAME ZEERIJDTSDIJKJE OP 11 JULI
Op de grens van duin en polder bij Bakkum is de laatste tijd hard gewerkt aan de inrichting van het natuurgebied het Zeerijdtsdijkje. Door allerlei maatregelen zijn de kansen voor de natuur hier sterk verbeterd. Er wordt schoon water uit de duinen aangevoerd, hiermee worden enkele weilanden vochtig gemaakt, er zijn moerasoevers gegraven, poelen aangelegd en met de overblijvende grond is het eeuwenoude dijkje door het gebied geprofileerd. Wandelend over dit dijkje kan het publiek het interessante gebied verkennen. Het gebied is ingericht in het kader van de landinrichting Limmen-Heiloo. De gronden zijn eigendom van Het Noord-hollands Landschap, nv PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland beheert het gebied. Het gebied wordt officieel in gebruik genomen door de heer Waal, Burgemeester van de Gemeente Castricum. Graag willen wij deze gebeurtenis met u vieren en wel op dinsdag 11 juli 2000.

Het programma ziet er als volgt uit:

15.30 uur Ontvangst in Bezoekerscentrum De Hoep, Johannisweg 2, Castricum.
15.45 uur Welkomstwoord door J. Teeuwisse, directeur Noordhollands Landschap
Toelichting op het project door F. van der Vegte, directeur natuurbeheer nv PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland

16.00 uur Fietstocht door Noordhollands Duinreservaat naar het Zeerijdtsdijkje en opening door Burgemeester C.J.D. Waal. Wandeling Zeerijdtsdijkje.
?17.30 uur Afsluiting in De Hoep

of u aanwezig kunt zijn?

We hopen u op de 11e te kunnen begroeten

PWN Waterleidingbedrijf Stichting Het
Noord-Holland Noordhollands Landschap

Bereikbaarheid Bezoekerscentrum De Hoep
Johannisweg 2, 1901 NX Castricum, telefoon 0251-662235 Het bezoekerscentrum ligt in het Noordhollands Duinreservaat aan de Zeeweg van Castricum en Bakkum naar Castricum aan Zee. Het centrum is door middel van ANWB-borden aangegeven.
Vanaf station Castricum rijdt Connexxion-bus lijn 267 naar Castricum aan Zee. Deze stopt ook bij De Hoep. Op 11 juli vertrekt om 14.20 en om 14.50 uur een bus vanaf het station.

Nadere informatie bij: Johan Stuart, voorlichter

Noordhollands Landschap