Nieuwe operator Novaxess start commerciële activiteiten

Datum nieuwsfeit: 11-07-2000
Nieuwe operator Novaxess start commerciële activiteiten

( Persmeeting 11 juli in Rotterdam )

AMSTERDAM - Novaxess, de nieuwste leverancier van breedband telecommunicatie- en internetdiensten voor kleine en middelgrote ondernemingen is gestart met haar commerciële activiteiten op de Nederlandse markt. De roll-out is begonnen in Utrecht. Rotterdam volgt in juli, Amsterdam in augustus.
Novaxess is een officieel geregistreerde telecom operator in Nederland, die zich toelegt op 'Unbundling van de Local Loop', dat wil zeggen overname van bestaande telefoonaansluitingen van KPN. Het bedrijf heeft daartoe speciale overeenkomsten gesloten met KPN.

Novaxess introduceert als eerste het product NovaNet, een totaaloplossing voor snelle internettoegang, zakelijke e-mail en website hosting . Hierbij wordt gebruik gemaakt van xDSL (Digital Subscriber Line) technologie, die veel snellere verbindingen garandeert dan het nu gebruikelijke ISDN. Novaxess biedt de NovaNet-diensten aan op haar eigen geavanceerde breedbandnetwerk; klanten krijgen toegang via hun reeds bestaande telefoonaansluiting, die op eenvoudige wijze door Novaxess opgewaardeerd wordt.

Novaxess biedt professionele gebruikers twee pakketten: NovaNet
512 en NovaNet 256. NovaNet 512 is de snelste variant met 512 Kb voor inkomend en 512 Kb voor uitgaand verkeer. De snelheid van NovaNet 256 is 256 KB voor zowel inkomend als uitgaand verkeer. CEO Marc Destree: "In beide pakketten zijn tevens e-mail gebruik en website hosting inbegrepen en daarnaast ook software om je eigen website te bouwen. Onze eerste ervaringen leren dat wij hiermee goed aansluiten op de wensen van ondernemers in het MKB."

De operator wil haar diensten ook gaan aanbieden in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Italië. Deze activiteiten zullen vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam worden aangestuurd.

Noot voor redacties