Alcatel en IBM leveren gezamenlijk networking solutions

Datum nieuwsfeit: 11-07-2000
Alcatel

Alcatel en IBM leveren gezamenlijk networking solutions

Rijswijk, 11 juli 2000 - Alcatel en IBM bereikten vandaag overeenstemming om de kennis op het gebied van informatie technologie en know how in communicatie van beide bedrijven samen te voegen. Daardoor zijn de ondernemingen in staat gezamenlijk geavanceerde netwerkoplossingen te bieden. De ondernemingen zullen zich met name richten op Internet Data Centers; geavanceerde technologische 'hubs' die de verbinding vormen met de IT-infrastructuur. Het terrein waarin IBM Global Services marktleider in is. Alcatel is marktleider op het gebied van netwerkinfrastructuren en de ontwikkeling van communicatie software.

Alcatel en IBM verwachten dat de totale markt voor Internet Data Services de komende drie jaar ongeveer 100 miljard dollar zal bedragen. Verder zal IBM Global Services Alcatel Enterprise Solutions integreren, waarbij de aandacht speciaal op de Verenigde Staten en Europese internationele ondernemingen komt te liggen. Deze oplossingen betreffen zowel de Alcatel Carrier solutions, Genesys als de Newbridge producten.

IBM Global Services leverde al eerder diensten voor Newbridge. De overeenkomst van Alcatel en IBM zal er verder voor zorgen dat ook andere producten van Alcatel in de gezamenlijke onderneming zal worden ondergebracht. "Alcatel zal mede door de relatie met IBM de ontwikkeling van e-business solutions in de ASP- en Enterprise markt versnellen", zegt Olivier Houssin, predisent e-Business Group van Alcatel. "Deze belangrijke overeenkomst brengt twee leidende ondernemingen bijeen, waardoor het mogelijk is de klanten dié oplossingen op het gebied van netwerktechnologie te bieden, die zij nodig hebben", voegt Georges Khoury, general manager Integrated Technology Services IBM global Services eraan toe.

Over IBM Global Services
IBM Global Services is 's werelds grootste informatietechnologie services provider met in 1999 een omzet van ruim 32 miljard dollar. IBM Global Services is tevens marktleider in IT outsourcing, hosting en system services. IBM Global Services biedt aan ruim 138.000 mensen werk in 160 landen. IBM Corporation is 's werelds grootste IT-bedrijf met 80 jaar ervaring en als marktleider in de ontwikkeling van zakelijke diensteverlening op het gebied van automatisering. Bezoek voor meer informatie over IBM de website: www.ibm.com
Over Alcatel
Alcatel bouwt de nieuwe generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde 'end-to-end' voice- en data- oplossingen aan bestaande en nieuwe operators en aan bedrijven en consumenten. Met een omzet van Euro 23 miljard (50 miljard gulden) in 1999 en 118.000 werknemers is Alcatel actief in meer dan 130 landen. De Ne-derlandse vestiging in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 950 mensen.

Simon de Boer
E-mail: (simon.boer@alcatel.nl)