Jaarcijfers TMI-groep Schiphol

Schiphol, 11 juli 2000

Omzetstijging ruim 27%; BEDRIJFSRESULTAAT VAN TMI GROEP 34% HOGER

SCHIPHOL, 11 juli 2000

Transport Management International (TMI) zag, bij een omzetstijging van ruim 27%, het bedrijfsresultaat over 1999 met 34,1% toenemen. De autonome groei bedroeg 6,4% en is voornamelijk gerealiseerd door de luchtvrachtexpeditie-activiteiten van de TMI Groep. De overige groei van het bedrijfsresultaat is aan acquisities toe te schrijven, die zijn gefinancierd uit eigen middelen en alle direct bijdroegen aan de groei van de netto winst. De TMI Groep heeft in 1999 KDS Cargo, een middelgrote luchtvrachtexpediteur op Schiphol, overgenomen. De samenwerking met de overige luchtvrachtexpeditie-activiteiten van de TMI Groep op operationeel gebied en in de backoffice biedt goede perspectieven. Tevens zijn de aandelen van Van der Geest Verhuizingen, een verhuisbedrijf met een dominante positie in de regio Den Haag, overgenomen. Tenslotte nam de TMI Groep Budget Tours over, een touroperator die zich richt op de jongerenmarkt. Met deze overname heeft de TMI Groep haar positie op de vakantie- en incentivemarkt aanzienlijk versterkt. De nieuwbouw van het distributiecentrum in Etten-Leur is in 1999 voltooid. De beschikbare opslagcapaciteit is hiermee verdubbeld. Bovendien is een nieuw distributiecentrum in Best geopend. Beide centra geven ruimte voor verdere groei van de Road Air Logistics Group. De TMI Groep voorziet op basis van de ontwikkelingen in 1999 de voltooiing van de nieuwe distributiecentra, de gepleegde acquisities, de gezonde autonome groei en de vrijgekomen gelden door de desinvesteringen een verdere groei in 2000. De veelal internationale activiteiten van de TMI Groep zijn voornamelijk gerelateerd aan logistieke dienstverlening. Tot de TMI Groep behoren
34 werkmaatschappijen die zijn ondergebracht in vier business units: de Road Air Logistics Group (geïntegreerde logistieke dienstverlening), Airline Services Group (luchtvaart gerelateerde activiteiten), Abbink Group (verhuizingen) en de Road Air Travel Group (zakelijke reizen en touroperating).

Nadere inlichtingen: Angela Verbrugge, tel.: 020 3163900.