Datapoint Belgium breidt consultatieve rol uit

Contactpersoon: Peggy Van der Auwera

Datapoint Belgium breidt consultatieve rol uit

Datum: 12 juli 2000

Datapoint Belgium, onafhankelijk System Integrator en Value Added Reseller van contact center oplossingen, gaat zich in de toekomst meer en meer toespitsen op het leveren van informatie omtrent nieuwe technologieën. Via interactieve seminaries en workshops gaat Datapoint haar consultatieve rol uitbreiden om haar klanten en prospects wegwijs te maken in de steeds complexere IT-wereld.

Datapoint Belgium (1983) stelt meer dan 50 mensen tewerk, is actief op de Belgische en Luxemburgse markt en maakt deel uit van een pan-Europese organisatie die in 10 landen vertegenwoordigd is. De firma levert een flexibele, betrouwbare en persoonlijke service om de bedrijfscommunicatie van haar klanten te verbeteren en hun investering in IT te optimaliseren. Omdat de IT-wereld bijzonder complex is en bovendien ook zeer evolutief, wil Datapoint haar klanten bijstaan over de hele lijn, m.a.w. vanaf de initiële consultancy tot volledig project management en maintenance: one-stop-shopping dus.

Net omwille van het hoogtechnologische karakter die de huidige bedrijfscommunicatie vereist, wil Datapoint haar consultatieve rol uitbreiden. Om de klant zo goed mogelijk in te lichten over de nieuwste technologieën in het algemeen en de specifieke toepassingsmogelijkheden voor de klant in het bijzonder, zal Datapoint regelmatig informatieve seminaries organiseren voor haar klanten en prospects.

Als onafhankelijk System Integrator op het gebied van call/contact centers heeft Datapoint de voorbije jaren een vooraanstaande plaats veroverd. Via de vele strategische partnerships met best-of-breed suppliers (Compaq, Microsoft, Legato, Link, Vocalcom, Lucent, …) biedt Datapoint haar klanten oplossingen op maat.

In samenwerking met haar kwalitatieve partners zal Datapoint allerlei thema's aanpakken waarbij bedrijfscommunicatie en klantbeheer centraal staan. Een eerste informatieve sessie werd reeds met succes georganiseerd omtrent het thema ‘veranderende business needs en hun invloed op storage' (in samenwerking met Compaq en Legato). Een volgende seminarie, dat georganiseerd zal worden in september, heeft als centraal thema CRM (Customer Relationship Management). Samen met enkele van haar partners zal Datapoint dit thema vanuit verschillende invalshoeken nader toelichten. Iedereen die op een of andere manier met klantrelatiebeheer te maken heeft zal allicht veel kunnen opsteken én bijdragen aan deze uiterst toegankelijke informatieve sessies.

Datapoint Belgium

Pontbeeklaan 37