Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 12-07-2000 2e Perbericht 12 juli 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Aanhouding na bedreiging
Op de Hoogstraat is vanmiddag om 13.20 uur een 16-jarige Eindhovenaar aangehouden. De verdachte was bezig om met een voorwerp het slot van een winkelwagentje open te maken. Toen de bedrijfsleider van de zaak daar een opmerking over maakte ging de verdachte door het lint en bedreigde de bedrijfsleider met de dood. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na beroving
Een 31-jarige inwoner van Eindhoven is woensdagmiddag om 13.50 uur op de Kronehoefstraat aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor bij een geldautomaat op de Kronehoefstraat een 20-jarige Eindhovense van haar juist gepinde geld te hebben beroofd. De man had bij de automaat het slachtoffer weggeduwd. Zij kwam daarbij ten val en bezeerde haar been. Een getuige die de overvaller hard zag weglopen wees de politie waar de man naar toe gelopen was. De aangehouden verdachte is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Drugsdealer duikt Dommel in
Woensdagmiddag rond 14.00 uur is in de Dommel nabij de Jacob Catslaan een 18-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De man werd betrapt toen hij in het Anne Frankplantsoen cocaïne verhandelde aan een 36-jarige Eindhovense. Bij het zien van de politie vluchtte hij via het Anne Frankplantsoen naar de Dommel. Hij nam een duik in de Dommel en probeerde zich aan de andere kant op de oever te verstoppen. Daar werd hij door de politie aangehouden. De man is op het politiebureau weer voorzien van droge kleren en daarna ingesloten. De vrouw is ook aangehouden. Tegen haar wordt proces-verbaal opgemaakt
Valkenswaard: Aanhouding na diefstal
Een 41-jarige inwoner van Valkenswaard is woensdagmorgen op de Vogelkersstraat aangehouden als verdacht van een winkeldiefstal. De man had kort ervoor een doos met enkele audiokabels uit een winkel aan de Corridor weggenomen. Dit was gezien door een getuige die de politie waarschuwde. De verdachte is, na te zijn gehoord, heengezonden. De kabels zijn inbeslaggenomen.

Helmond: Diefstal personenauto
Tussen woensdagmorgen 09.30 uur en 10.30 uur is er vanaf De Kegelbaan een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur wit, voorzien van het kenteken XY-38-ZH, weggenomen. Tussen dinsdagavond 23.30 uur en woensdagmorgen 07.30 uur is er vanaf de Trompstraat een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur rood, voorzien van het kenteken PJ-VJ-47, weggenomen.

Asten: Diefstal personenauto
Tussen dinsdagavond 22.30 uur en woensdagmorgen 12.00 uur is er vanaf de Bernard de Merodestraat een personenauto, merk Volkswagen, type Golf, kleur zwart, voorzien van het kenteken NP-XL-14, weggenomen.
Eersel: Aanrijding A67
Bij een aanrijding op de A67 in de richting Eindhoven is een 42-jarige automobiliste uit Antwerpen zodanig geschrokken dat zij in shocktoestand overgebracht is naar het ziekenhuis. De vrouw reed in een personenauto over de A67 in de richting Eindhoven. Doordat zij een voorwerp op de weg wilde ontwijken begon de auto te slingeren en raakte zij de linkerzijkant van een trekker met oplegger. Door de aanrijding kwamen twee wielkeggen van de vrachtauto op de rijbaan waardoor een 46-jarige automobiliste die deze voorwerpen niet kon ontwijken, schade aan haar personenauto opliep.
Helmond: Snelheidscontrole
Tussen 10.00 uur en 12.00 uur is er op de Engelseweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 1107 gecontroleerde voertuigen reden er 78 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 78 km/u. Op de Rivierensingel is vanaf 07.45 uur tot 09.15 uur gecontroleerd op snelheid. Vijf van de 262 gecontroleerde voertuigen reden er harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 km/u. Op de Deurneseweg is van 12.30 uur tot 14.15 uur een snelheidscontrole gehouden. 25 van 651 gecontroleerde voertuigen reden sneller dan de toegestane snelheid van 70 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 98 km/u.

Veldhoven: Snelheidscontroles
In Veldhoven zijn woensdag door de politie drie snelheidscontroles gehouden. Op Sondervick gingen tussen 9.15 en 10.00 uur 35 mensen op de bon. De snelste 79 km/u i.p.v. 50 km/u. Op de Sterrenlaan zijn tussen 10.50 en 11.40 uur 34 bonen uitgeschreven en de snelste reed 81 km/u i.p.v. 50 km/u. Op de Hertgang gingen tussen 11.45 en 12.45 uur 23 snelheidsovertreders op de bon. Snelste 77 km/u in plaats van 50 km/u.

Best: Snelheidscontroles
Op de St Oedenrodeseweg zijn woensdag tussen 11.30 en 12.30 twee automobilisten bekeurd voor te snel rijden. Op de Fransebaan werd tussen 16.30 en 17.30 uur gecontroleerd. Daar gingen vijf automobilisten op de bon. Op beide plaatsen werd door de politie gecontroleerd met een lasergun. De hoogste snelheid bedroeg 96 km/u in plaats van de toegestane 50 km/u.