Overeenkomst VNU en Ziff Davis over Europese tijdschriften

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
VNU

VNU BEREIKT OVEREENSTEMMING OVER ACQUISITIE EUROPESE TIJDSCHRIFTEN VAN ZIFF DAVIS

VNU heeft via haar divisie VNU Business Publishing Europe in principe overeenstemming bereikt over de overname van de Europese uitgeefactiviteiten van Ziff Davis Media Inc. De overeenkomst zal betrekking hebben op de acquisitie van tien Europese titels in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Ziff Davis en VNU verwachten de transactie binnen enkele weken af te ronden, afhankelijk van de goedkeuring van de relevante toezichthoudende instanties in de betreffende landen.

Ziff Davis Europe geeft de Britse vakbladen IT Week, PC Magazine, PC Direct en PC Gaming World uit. De Duitse titels zijn PC Professionell, PC Direkt en Internet Professionell, terwijl in Frankrijk PC Expert, PC Direct en Yahoo! Internet Life zullen worden overgenomen. De omzet van Ziff Davis Europe bedroeg in 1999 ruim USD 77 miljoen. Er werken ongeveer 350 mensen.

Met de overname van de Europese tijdschriften van Ziff Davis zal VNU haar positie versterken als vooraanstaande IT-uitgever op de business-to-business en consumentenmarkt in Europa. De nieuwe titels zullen sterke merknamen toevoegen aan het productenpakket van VNU en de overname zal VNU's positie verstevigen als voorhoedespeler in de branche.