Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

SP Utrecht: jaarafrekeningen REMU hopeloos

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
SP: jaarafrekeningen REMU hopeloos

Het Utrechtse statenlid P.Jansen (Socialistische Partij) wil dat de commissarissen van energiebedrijf REMU de directie van het bedrijf op het matje roepen. Hij betitelt de kwaliteit van de jaarafrekeningen die klanten ontvangen als volstrekt onder de maat. Veel huishoudens, met name in het gebied waar tot voor kort het gas door GCN geleverd werd, moeten bij de afrekening honderden guldens bijbetalen. De REMU zegt dat dit komt door de verhoging van de Ecotax per 1 januari. Maar de opbouw van de rekening is zodanig dat klanten absoluut niet kunnen narekenen of dit waar is, omdat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen het verbruik vóór en ná het moment van de belastingverhoging (1 januari).

De REMU is eigendom van de provincie Utrecht en een groot aantal Utrechtse gemeenten. Het bedrijf fuseerde vorig jaar met GCN. De directie wil zo snel mogelijk af van de overheid als aandeelhouder, om daarmee naar eigen zeggen marktgerichter en commerciëler te kunnen opereren. De SP-fractie constateert dat de klanten voorlopig alleen maar slechter lijken te worden van deze ontwikkeling. De klantenservice van REMU is, ondanks beweringen van de directie van het tegendeel, nog steeds niet of nauwelijks bereikbaar. Mensen die vragen hebben over hun rekening hoeven dus niet op uitleg te rekenen. Uit protest niet betalen kunnen slechts weinig mensen zich permitteren omdat dan binnen de kortste keren de stroom en het gas worden afgesloten.

De SP vindt daarom dat de overheidscommissarissen bij het bedrijf (twee gedeputeerden van de provincie Utrecht en een aantal wethouders uit de gemeenten Utrecht en Amersfoort) moeten zorgen voor een verbetering van de dienstverlening, met inbegrip van een bereikbare klantenservice en een jaarafrekening die de klant kan narekenen.

Inlichtingen:

Paulus Jansen, tel.(06) 51844755.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie