AOL Europe en Vendex KBB sluiten internet-overeenkomst

Vendex KBB

12 juli 2000

AOL Europe en Vendex KBB sluiten internet-overeenkomst

AOL/CompuServe gaat internetaansluitingen aanbieden in 500 winkels van Vendex KBB

Londen/Amsterdam/Utrecht, 12 juli 2000

AOL Europe, een van de grootste internetproviders in Europa, en het detailhandelsconcern Vendex KBB, het grootste Nederlandse winkelconcern in de non-foodsector, hebben een overeenkomst gesloten voor de verkoop van internetaansluitingen in Nederland. Vendex KBB zal in meer dan 500 vestigingen van verschillende winkelformules demonstraties geven en cd-rom's aanbieden die toegang geven tot internet via de Nederlandse provider CompuServe, een dochter van AOL Europe.

Het lidmaatschap van CompuServe wordt aangeboden in de winkels van Dixons, Dixtone, Kijkshop, Modern Electronics, Dynabyte, ElectricCity (de elektronica-afdeling van Vroom & Dreesmann) en Hema.

Anders Eriksson, managing director Benelux bij AOL Europe: "Deze strategische marketing overeenkomst met Vendex KBB geeft een enorme impuls aan het merk CompuServe in Nederland. We verwachten veel van distributie via winkelketens om nieuwe leden te bereiken en Vendex KBB heeft een zeer groot bereik onder de Nederlandse consument."

Ed Spetter, directeur van Vendex KBB Speciaalzaken voegt hier aan toe: "Voor Vendex KBB is de samenwerking met AOL Europe de tweede belangrijke overeenkomst met een grote internetspeler. Medio mei hebben we een overeenkomst gesloten met KPN voor de introductie en verkoop van breedbandinternet. Hierdoor wordt Vendex KBB de belangrijkste distributeur van internet en internetproducten in Nederland."

AOL Europe / CompuServe
Nederland

AOL Europe voert de merken AOL, CompuServe, Netscape Online, Instant Messenger in negen landen en in vier talen. AOL biedt het hele gezin toegang tot de online wereld, met interactieve opleidingen, entertainment, financieel nieuws en informatie. Als onderdeel van de AOL Anywhere Strategy heeft AOL Europe een aantal allianties aangekondigd met fabrikanten en marktpartijen op het gebied van mobiele netwerken om de AOL-diensten ook makkelijk toegankelijk te maken voor mobiele communicatiemiddelen.
CompuServe Nederland is onderdeel van AOL Europe, met meer dan 2400 medewerkers een van de grootste Europese aanbieders van internet en E-commerce. CompuServe Nederland biedt een betrouwbare internetverbinding en gebruiksvriendelijke diensten als eigen Nederlandstalige software, actuele content, ouderlijk toezicht en discussieforums. Onlangs introduceerde CompuServe Instant Messenger in Nederland, dat zorgt voor directe online communicatie met vrienden, familie en collega's, waar ook ter wereld. AOL is overigens de grootste internetprovider ter wereld.

Vendex KBB

Vendex KBB is de leidende non-foodretailer in Nederland en is met diverse winkelformules ook actief in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Tot de onderneming behoren zesentwintig bekende formules in de sectoren warenhuizen en speciaalzaken. Over het boekjaar 1999/2000 (per 31 januari) behaalde Vendex KBB een netto-omzet van f 9,7 miljard, een bedrijfsresultaat van meer dan f 500 miljoen en een nettowinst van ruim f 300 miljoen. Het gezamenlijke aantal winkels bedraagt circa 2600 en het aantal medewerkers ruim 54 duizend.