Philips Display Components kiest voor webMethods B2B

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
Philips Display Components kiest webMethods B2B voor interne en externe business-to-business integratieoplossing

Pilot project met Display Components fabrieken in Aken en Eindhoven succesvol afgerond; start gemaakt met koppelen van overige vestigingen en klanten

Hilversum, 12 juli 2000 - webMethods, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), maakt bekend dat Philips Display Components, wereldwijd marktleider in de fabricage van beeldbuizen, webMethods B2B heeft gekozen als oplossing voor transactie-integratie. In een onlangs afgerond pilot project, heeft Philips Display Components het SAP-systeem van de beeldbuizenfabriek in Aken verbonden met het SAP-systeem van haar ‘electrongun'-fabriek in Eindhoven. Deze eerste fase van Philips B2B-integratiestrategie maakt het mogelijk om elektronisch gewenste leverschema's en andere rapportages in real-time uit te wisselen. In de volgende fase van het project zullen wereldwijd nog vijftien vestigingen van Philips Display Components middels XML worden verbonden. Wanneer het project afgerond is, zal Philips Display Components in staat zijn om met webMethods B2B ook koppelingen met andere ERP- pakketten zoals MFG/PRO en met database-applicaties zoals Oracle tot stand te brengen. Parallel aan dit project zal worden gestart met het ontwikkelen van een open oplossing voor het beheren van B2B-integratie tussen Philips' interne en externe partners, klanten en toeleveranciers.

Philips heeft de architectuur voor haar B2B-netwerk gecreëerd op basis van webMethods' B2B-oplossing. In eerste instantie zal dit netwerk gebruikt worden voor het naadloos verwerken van gewenste leverschema's en de terugkoppeling van de leverancier met aanvullende informatie over zendingen. In de volgende fase is het de bedoeling dat alle binnenkomende orders automatisch gerouteerd worden naar die fabrieken waar op dat moment de meeste voorraad, of de meeste vrije productiecapaciteit is. Op deze manier kan Philips Display Components de informatie-uitwisseling met haar klanten verbeteren. Informatie bereikt de klant sneller en zal dankzij de inzet van XML-technologie en het Internet makkelijker toegankelijk zijn.

Hans Tromp, IT & logistiek manager bij Philips Display Components, zegt over het integratieproject: “Dankzij webMethods B2B zijn we in staat om niet alleen efficiënter en sneller te communiceren en interne transacties af te handelen, maar profiteren straks ook onze klanten van de voordelen van webcommunicatie.” Chris van der Harst, general manager Europe van webMethods voegt toe: "Philips Display Components is één van de belangrijkste leveranciers van beeldbuizen ter wereld. Door webMethods B2B in te zetten, kan het bedrijf haar distributieketen stroomlijnen en meer efficiëntie creëren voor haar klanten en toeleveranciers."

webMethods levert een complete oplossing die organisaties in staat stelt om op effectieve wijze hun strategieën voor integratie met zakelijke handelspartners te verwezenlijken. Dankzij een brede ondersteuning van open standaarden en protocollen, zoals XML, RosettaNet, FpML, cXML, OBI, OAG, ACORD, Microsoft BizTalk en traditionele EDI, stelt webMethods zakelijke handelspartners in staat om nauwer want geautomatiseerd samen te werken. Bovendien kunnen bedrijven dankzij webMethods zaken doen via het Internet met een optimale inzet van bedrijfsmiddelen en een minimale belasting van de bestaande infrastructuur. Om dat doel te verwezenlijken werkt webMethods bij de realisatie van projecten ook samen met systeemintegratiepartners, zoals met Origin bij Philips Display Components.

--- EINDE ---

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van software-oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). webMethods' B2B productlijn is gebaseerd op open Internetstandaarden. De producten bieden aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-Internetmarktplaatsen de mogelijkheid om klanten, leveranciers en partners met elkaar te verbinden tot een real-time handelsnetwerk. webMethods B2B stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen en om inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen.

webMethods, Inc. is in 1996 opgericht door Phillip Merrick. Het hoofdkantoor bevindt zich in Fairfax, Virginia, het Europese hoofdkantoor in Hilversum. webMethods heeft meer dan 160 klanten wereldwijd, zowel gerenommeerde multinationals zoals Dell (Nasdaq: Dell), Eastman Chemical Company (NYSE: EMN), Lucent Technologies (NYSE: LU) en Grainger (NYSE: GWW) als belangrijke B2B-Internetmarktplaatsen, waaronder ChemConnect, e-STEEL en Ventro (Nasdaq: VNTR). Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba (Nasdaq: ARBA), Commerce One (Nasdaq: CMRC), Deloitte Consulting, EDS (NYSE: EDS), i2 Technologies (Nasdaq: ITWO), KPMG Consulting, Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT), Oracle Corp. (Nasdaq: ORCL), Sterling Commerce (NYSE: SE) en SAP AG (NYSE: SAP). Nieuws en informatie over webMethods zijn beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing manager Europe,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)
Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)