Ahold obligatielening in VS van 500 miljoen dollar

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
Ahold obligatielening in VS van USD 500 miljoen

Herfinanciering bestaande schulden

Zaandam, 12 juli 2000 ? Koninklijke Ahold heeft aangekondigd van plan te zijn een obligatielening uit te geven in de Verenigde Staten. De lening zal worden uitgegeven door Ahold Finance U.S.A. Inc., een dochteronderneming van Ahold. De opbrengst zal worden aangewend ter herfinanciering van bestaande schulden. Ahold staat onvoorwaardelijk garant.

De obligatielening valt onder het bij de SEC geregistreerde prospectus van 8 juni 1999, die Ahold de mogelijkheid biedt voor financieringsactiviteiten tot een bedrag van USD 3,0 miljard. Ahold Finance verwacht dat de obligatielening zal worden aangeboden in de week van 17 juli 2000 met een omvang van ongeveer USD 500 miljoen. Een bankensyndicaat onder leiding van J.P. Morgan & Co. (bookrunner) en Morgan Stanley Dean Witter verzorgt de uitgifte.

Een exemplaar van het prospectus en voorlopig prospectussupplement is verkrijgbaar bij Ahold Investor Relations, tel.: 075-659 5828.

Ahold Corporate Communications: Hans Gobes, tel.: 06 55 82 2298.

Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen, omdat ze
beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.