PSINet ontwikkelt prepaid internetkaart

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
PSINet ontwikkelt prepaid internetkaart

Hoofddorp, 12 juli 2000 Internet Super Carrier PSINet gaat samen met de Al Mawarid Bank (AMB) in Libanon een prepaid internetkaart uitgeven. Met deze kaart kunnen klanten van AMB op veilige wijze on line transacties uitvoeren en hun saldo opvragen. Doordat het om prepaid kaarten gaat, is het frauderisico minimaal.

In het kader van de overeenkomst voorziet PSINet de creditcardhouders van inbeltoegang tot haar wereldwijde netwerk. AMB brengt de nieuwe internetkaart onder de naam NetShopper op de markt voor meer dan 10.000 creditcardhouders en 40.000 rekeninghouders.

"PSINet heeft veel baat bij een nauwe samenwerking met deze grote creditcardinstelling die vooroploopt als internetbankier in Libanon", aldus Imad Tarabay, Vice President Sales and Marketing van PSINet in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. "Met PSINet Transaction Solutions en PSINet Consulting Solutions leiden wij de ontwikkeling van een infrastructuur voor elektronisch bankieren in het Midden-Oosten en Afrika."

PSINet Libanon maakt ook de website van ABM die on line toegang geeft tot creditcard- en rekeningoverzichten, en gaat op termijn een complete oplossing voor elektronisch bankieren realiseren.

Al-Mawarid Bank

Al-Mawarid Bank (AMB) heeft als handelsbank een hoofdkantoor in Beiroet en tien filialen elders in Libanon. De bank is vooral actief in de retailsector en introduceert met grote regelmaat nieuwe bankproducten voor consumenten.

PSINet

PSINet heeft haar hoofdkantoor in Ashburn (VS). Het bedrijf is een Internet Super Carrier die een wereldwijde infrastructuur voor e-commerce en een complete suite van internetdiensten direct of indirect aanbiedt via 100% dochterbedrijven. Alle diensten worden verleend met eigen webhosting- en switching-faciliteiten voor glasvezel- en satelliettechnologie, waarmee directe internettoegang wordt geboden in meer dan 900 grootstedelijke gebieden in 29 landen op vijf continenten. Het Nederlandse kantoor van PSINet is gevestigd in Hoofddorp en wordt geleid door Ron Happel. Informatie over PSINet is opvraagbaar per e-mail op info@ psi.nl en beschikbaar op de website www.psinet.nl

Brodeur Worldwide:
Hanneke van Dreumel