Nieuwe president voor Xerox General Market Operations

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
Persbericht

Fransman Jean-Noël Machon verantwoordelijk voor jaarlijkse groei van 40%: Nieuwe president voor Xerox General Market Operations

Amstelveen, 12 juli 2000 -- Xerox heeft Jean-Noël Machon benoemd in de nieuwe functie van president van Xerox' General Market Operations Europa en Noord-Amerika (GMO). De functie is door Xerox' nieuwe chief operating officer Anne Mulcahy in het leven geroepen om de groei van de indirecte kanalen in zowel Europa als de Verenigde Staten verder uit te bouwen.

Machon, die direct aan Mulcahy zal rapporteren, was hiervoor deputy managing director van GMO in Europa. De wereldwijde omzet van GMO (verkoop en ondersteuning van 'plug & play' printers, copiers en desktop-multifunctionals via derde partijen zoals de detailhandel, resellers, systeemintegrators en concessionaires) was in 1999 ongeveer 6 miljard dollar.

De benoeming markeert de op handen zijnde voltooiing van Xerox' 'Go to Market'-programma. Dit programma richt zich op een verandering van de wijze van verkopen en marketen van producten, oplossingen en diensten aan eindgebruikers. Daartoe werden twee nieuwe organisatiestructuren geformeerd: General Market Operations (GMO), voor de verkoop via derde partijen, en Industrial Solutions Operations (ISO), waarbinnen Xerox' directe verkoopapparaat sectoren benadert met specifieke, branchegerichte oplossingen.

Machon moet er voor zorgen dat Xerox GMO jaarlijks met 40% blijft groeien door de relaties met derde partijen uit te breiden en in hoog tempo toonaangevende en scherp geprijsde producten op de markt te brengen. Ook zal Machon de formule van Xerox' Europese concessionaire systeem - het grootste 'één-merk-kanaal' ter wereld - kopiëren naar de Verenigde Staten. Machon zal daarbij kunnen voortbouwen op recente GMO-successen, zoals de Printing Alliance met Sharp en Fuji Xerox, en de overname van Tektronix CPID.

Machon begon in 1976 bij Xerox en werd na tal van verkoop- en managementfuncties in 1995 general General Manager van Xerox Noord-Europa en in 1996 van Xerox Frankrijk.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties