Samsung levert 10-miljoenste RDRAM af

Datum nieuwsfeit: 12-07-2000
Samsung

Samsung voert productie aanzienlijk op door grote vraag naar geheugencomponenten

Samsung levert 10-miljoenste RDRAM af

Rijswijk, 12 juli 2000 - Samsung maakt bekend dat zij haar productie aanzienlijk zal opvoeren om te voldoen aan de groeiende vraag van fabrikanten van PC's en telecommunicatieproducten naar Rambus® DRAM (RDRAM) geheugencomponenten. Het Koreaanse bedrijf is 's werelds grootste RDRAM leverancier met een marktaandeel van meer dan tachtig procent. De RDRAM is een high-speed geheugencomponent die wordt toegepast om per onderdeel de prestaties van een systeem te vergroten.

Het tweede kwartaal van 2000 verwacht Samsung dat zij haar tienmiljoenste Rambus 128 Mb component aflevert sinds de ingebruikname van de productielijn afgelopen najaar. Eind dit jaar zal de RDRAM goed zijn voor twintig procent van Samsung's productie van DRAM's. Eind 2001 zal meer dan van 40 procent van de productie van DRAM geheugencomponenten uit RDRAM's bestaan.

Met de 256 Mb RDRAM componenten denkt Samsung een goede uitgangspositie te hebben om de leidende producent te worden van de geheugencomponenten van de volgende generatie. Voorts test het bedrijf momenteel de 288 Mb RDRAM waarop de 0,17 micron technologie is toegepast. Binnenkort zal deze high-speed geheugenchip in productie worden genomen.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555. Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.