Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.05 uur
Snelheidscontrole

GROENEKAN- Bij een snelheidscontrole op de Koningin Wilheminaweg in Groenekan passeerden 731 voertuigen de controleplaats. 76 Bestuurders waren in overtreding. Hier was de hoogst gemeten snelheid 94 km/per uur waar 50 km/per uur is toegestaan.

Diefstal uit auto

BUNNIK Bij een auto-inbraak is gistermorgen tussen tien en half twaalf een zwarte laptoptas ontvreemd. In de tas zaten voornamelijk zakelijk papieren en een agenda. De auto stond geparkeerd op het parkeerterrein Kosterijland.

Een getuige heeft gezien dat een man en vrouw vanuit het Mercure/Postiljon hotel het terrein opliepen richting de bewuste auto. De politie zoekt een man en een vrouw die voldoen aan het volgende signalement. De man is ongeveer 35 a 40 jaar oud, 1.80 meter lang met een normaal postuur. Steil zwart haar met de scheiding aan de rechterzijde. Hij was gekleed in een lichte groene jas. De vrouw was van dezelfde leeftijd, kleiner en zwaarder gebouwd.

Zij had zwart haar, uitgegroeid permanentje. De vrouw droeg donkergroene joggingachtigekleding. De getuige omschreef de twee als sjofele zigeunertypes.

Bromfietser probeert aan controle te ontkomen

ZEIST Op de Utrechtseweg zag de politie een bromfietser rijden die geen helm droeg. Omstreeks kwart over tien ging de politie op het fietspad staan om de bestuurder een stopteken te geven.

De 16-jarige jongen uit De Bilt remde af maar gaf op 50 meter afstand van de politieagent weer gas en probeerde voorbij de agent te komen. De agent ging niet opzij en uiteindelijk moest de jongen wel stoppen.

Geïrriteerd en agressief stapte de jongen af. Hierbij ging hij zo dicht op de agent staan dat de neuzen elkaar raakte. Toen de tweede agent erbij kwam werd de jongen rustiger. Uit onderzoek bleek dat hij geen bromfietscertificaat had. Ook was de bromfiets niet verzekerd en kon de politie het framenummer niet meer lezen. De jongen is aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Diefstal auto en dronken rijden

ZEIST Tijdens de surveillance zag de politie donderdagnacht omstreeks kwart voor drie op de Panweg een personenauto rijden met gedoofde lichten.

Toen de politie de bestuurder wilde controleren en achter het voertuig aanreed hoorden zij plotseling een klap. De 39-jarige bestuurder uit Zeist was op de kruising De dreef met de Oudlaan tegen een lantaarnpaal aangereden.

Tijdens de controle bleek dat de man het voertuig zojuist gestolen had op de Sav. Lohmanlaan. Ook constateerde de politie dat de man gedronken had. Op het bureau gaf de ademanalyse aan dat hij bijna 2 promille alcohol in zijn bloed had.

Op het bureau gaf de man een mapje aan de politie met daarin alle papieren die bij de gestolen auto hoorden. Hij kreeg een rijverbod van tien uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.