DSB Groep neemt onderdelen van Avéro Bank over

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000
Achmea Groep

Gezamenlijk Persbericht van Achmea Groep en DSB Groep N.V.

Wognum/Zeist, 13 juli 2000

DSB Groep N.V. heeft via haar dochter DSB Bank N.V. per 12 juli onderdelen van Avéro Bank N.V. overgenomen. De overname richt zich specifiek op onderdelen van Avéro Bank N.V. en Avéro Financieringen B.V. Door deze overname krijgt DSB Bank, die per 1 april jl. een algemene bankvergunning heeft verkregen van De Nederlandsche Bank, de beschikking over een volledige bancaire infrastructuur.

Door de overname van de te Zaandam gevestigde Avéro onderdelen kan DSB Bank per direct de dienstverlening aan eigen particuliere klanten verder uitbreiden. De overgenomen activiteiten zullen door DSB Bank worden voortgezet onder de naam DSB Bank (Zaandam) N.V. Daarnaast neemt DSB de klanten-portefeuille over die via haar eigen kantorennet bij Avéro Bank is opgebouwd. De overname betreft eveneens de overgang van een aantal medewerkers van Avéro. Alle andere activiteiten van Avéro Bank zijn, voorafgaand aan de overname, afgesplitst en gaan verder onder de naam van Avéro Bancaire Diensten en Avéro Particuliere Kredieten.

De medewerkers van Avéro Bank en Avéro Financieringen zijn reeds op de hoogte gesteld, alsmede de vakbonden, de medezeggenschapsraad en de toezichthouders van Achmea, de Sociaal Economische Raad en De Nederlandsche Bank.

Voor nadere informatie:

DSB Groep N.V.
Mevr. E. Krijnsen, Directeur DSB Bank N.V., tel: 0229 577727 De heer I. El Sayed, Directeur DSB Bank N.V. tel: 0229 577727
Achmea Groep
De heer R. Visser, Directeur Corporate Communicatie, tel: 030 6937065