Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Hoge bekendheid Nationale Balkon- en Terrasmaand

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Bloemenbureau Holland

Persberichten - 2000



13-07-2000

Hoge bekendheid Nationale Balkon- en Terrasmaand

Leiden - Evaluatie van de Nationale Balkon- en Terrasmaand laat zien dat de actie ook dit jaar zijn vruchten heeft afgeworpen. Verspreiding van de sfeerspecial met Libelle en de commercials bij Sky Radio en regionale omroepen zijn zeker van invloed geweest op het positieve resultaat. De Nederlandse consumentenmedia en vakhandel besteedden veel aandacht aan de actie. Mei; Nationale Balkon- en Terrasmaand is een initiatief van LTO Groeiservice en Bloemenbureau Holland en werd dit jaar voor het tweede maal georganiseerd.

Begin mei is onder de lezers van Libelle de sfeerspecial Tuin & Terras verspreid. Bloemenbureau Holland ontwikkelde in samenwerking met Libelle deze special om de lezer ideeën te geven voor de inrichting van tuin en terras met eenjarige zomerbloeiers en kuipplanten. Onderzoek onder de lezers van de special geeft aan dat 33 procent al planten heeft gekocht. 30 procent is nog van plan dit te gaan doen. Het gemiddelde rapportcijfer van de special is een 7,6. Hiernaast toont onderzoek aan dat een kwart van de Libelle-lezers bekend is met de Nationale Balkon- en Terrasmaand.

Dagbladen, huis-aan-huisbladen, tuin- en vrouwenbladen hebben veel aandacht besteed aan de Nationale Balkon- en Terrasmaand. In totaal zijn ruim 130 artikelen in de consumentenmedia verschenen met een gezamenlijk bereik van 11 miljoen lezers. Ook in tv-programma's als Eigen Huis & Tuin, Koffietijd en Tuinieren met Kijkers is de actie aan bod gekomen. Hiernaast zijn begin mei bijna honderd radiospots via Sky Radio en regionale omroepen uitgezonden. Uit onderzoek onder de Nederlandse tuincentra is gebleken dat 80 procent bekend is met de campagne. Ruim 600 tuincentra ontvingen een promotiepakket waarvan de Libelle-special en een aangepaste versie van de radiospot onderdeel vormden. Verschillende ketens lieten in de maand mei het radiospotje regelmatig in de winkels horen.Van de tuincentra die het promotiepakket ontvingen, geeft 86 procent aan het materiaal daadwerkelijk gebruikt te hebben. Kwekers, cash & carry's en tuincentra hebben intensief samengewerkt om deze actie tot een succes te maken.

Terug naar Persberichtenlijst

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie