Logica helpt Virgin Cars op weg

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000

13 juli 2000

LOGICA HELPT VIRGIN CARS OP WEG

Logica heeft het Internetgebaseerde systeem voor de website van Virgin Cars ontwikkeld. De site van Virgin Cars biedt klanten de mogelijkheid om online inkopen te doen bij de grootste autoshowroom op het Internet.

Virgincars.com richt zich in eerste instantie op Engeland, waar klanten auto's kunnen kopen via de site. Hiernaast kunnen klanten inruil en financiering regelen, de auto thuis laten afleveren en een door Virgin ontwikkeld dienstenpakket met hulp langs de weg, klein en groot onderhoud bestellen. Logica heeft de website en de infrastructuur ontwikkeld die deze diensten veilig, secuur en robuust maken.

Ian Lancaster, CEO Virgin Cars: "Logica is voor ons de ideale partner omdat Logica de ervaring en know-how heeft om onze visie voor Virgin Cars op het gebied van e-commerce te realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat door het neerzetten van de juiste basis wij marktleiders zullen zijn in servicekwaliteit en dat wij daardoor sneller in omzet kunnen groeien. Dit is een voorbeeld van 'best practice' in de ontwikkeling van e-commerce."

Peter van Es, algemeen directeur Logica in Nederland en ten tijde van realisatie van Virgin Cars verantwoordelijk voor Logica's internationale e-commerce activiteiten, zegt: "Virgin had de visie om het kopen en bezitten van een auto te benaderen vanuit de optiek van de klant, die gedurende het hele traject tevreden moet blijven. Daarmee marginaliseren ze de rol van traditionele autodealers en is de klant een klant van Virgin Cars, niet van bijvoorbeeld Opel of Toyota. De business visie van Virgin Cars en de e-commerce consultancy en bewezen ervaring van Logica in het bouwen van Internet systemen, zijn samen de ingrediënten voor succes."

Logica
Logica is een internationale organisatie voor advies, systeemintegratie en software. Logica's klanten zijn actief in diverse marktsectoren zoals financiële instellingen, energie en nutsbedrijven, telecommunicatie, overheid, industrie, transport en distributie. De 8.500 medewerkers werken verspreid over 23 landen. In Nederland telt Logica momenteel 1.000 medewerkers die verspreid over 7 vestigingen werkzaam zijn. Logica is genoteerd aan de beurs van Londen en maakt daar deel uit van de FTSE100 index, waarin de grootste beursgenoteerde bedrijven in het Verenigd Koninkrijk zijn opgenomen.

Noot voor redacties