Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 13-07-2000 Politieberichten van 13/7 (07.00 t/m 13.00 uur)

Leeuwarden: gestolen auto terecht
In de politieberichten van 11 juli deed een garagebedrijf aangifte van diefstal van een personenauto. Naar aanleiding van deze berichtgeving werd in de regionale kranten hiervan melding gemaakt. Bij een lezer uit Goutum was de verbazing groot toen hij dit bericht las, want de 'gestolen' auto stond bij hem voor de deur. De man had ongeveer 14 dagen geleden deze auto op legale wijze geleasd en opgehaald bij het garagebedrijf. Het garagebedrijf had waarschijnlijk niets genoteerd. De auto is inmiddels omgeruild voor een andere auto.
Wijnjewoude: aanrijding met gewonden
Woensdag omstreeks 11.55 uur vond op de kruising Weinterp Opperhaudmare onder Wijnjewoude een aanrijding plaats tussen twee personenauto's. Een personenauto, bestuurd door een 32-jarige inwoner uit Drachten, kwam met zijn auto vanaf de Weinberg en wilde de kruising met de Opperhaudmare oversteken om zijn weg te vervolgen in de richting Wijnjewoude. Op de kruising verleende hij geen voorrang aan een personenauto, die bestuurd werd door een 78-jarige inwoner uit Leeuwarden. Deze bestuurder reed over de Opperhaudmare in de richting Appelscha. De bestuurder raakte gewond, evenals zijn 56-jarige vrouw, die bij hem in de auto zat. Beiden zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten en aldaar opgenomen. Ook de bestuurder uit Drachten werd naar het ziekenhuis overgebracht en hij kon na behandeling weer naar huis. De beide auto's werden totaal vernield.
Ternaard: inbraak winkel
Woensdag tussen 00.10 en 07.45 uur werd ingebroken in een supermarkt aan de Aldbuorren. De voordeur van de winkel werd geforceerd. Uit de winkel werd de gehele voorraad sigaretten weggenomen. De schade bedraagt duizenden guldens. De eigenaresse, een vrouw van 32 jaar uit Ternaard, heeft aangifte gedaan.

Joure: brand in boot
Woensdag omstreeks 15.45 uur wilde een 50-jarige inwoner uit Heist op den Berg (België) zijn boot afmeren aan de Groene Dijk. Toen hij de boegschroef in werking stelde, brak er brand uit. De brandweer was zeer snel ter plaatse en kon voorkomen dat de boot in zijn geheel uitbrandde. De schade op de boot bleef beperkt.
Drachten: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Zonnedauw bij het Golden Tulip hotel. Het rechter voorportier werd ingeslagen. Uit de auto werd niets weggenomen. De eigenaar, een 42-jarige inwoner uit Ronse, heeft aangifte gedaan.
Noordwolde: inbraak werkplaats
Van woensdag op donderdag werd ingebroken in de werkplaats van de woningstichting Weststellingwerf aan de Keiweg. Via verbreking van een klapraam aan de voorzijde, kwam men het pand binnen. Uit de werkplaats werd een kleine rode betonschaar meegenomen. Namens het bedrijfs werd aangifte gedaan door een 54-jarige inwoner uit Noordwolde.
Leeuwarden: aanrijding met zwaargewonde
Omstreeks 11.00 uur vond op de Ludinga een aanrijding plaats tussen een vuilniswagen en een overstekende voetgangster. De bestuurder van de vuilniswagen, een 41-jarige inwoner uit Berlikum, reed op een gegeven moment weer op, nadat hij een tijdje had stilgestaan. Toen hij een paar meter had gereden voelde hij dat hij met zijn vrachtwagen ergens overheen reed. Hij is hierop direct gestopt en zag toen dat hij een vrouw had aangereden. De vrouw, een 83-jarige inwoonster uit Leeuwarden, raakte zwaargewond en is overgebracht naar het MCL-Zuid. Waarschijnlijk is de vrouw vlak voor de vrachtwagen overgestoken op het moment dat deze nog stilstond. Toen de bestuurder opreed, bevond de vrouw zich in de 'dode hoek' voor de vrachtwagen. De chauffeur had de vrouw in het geheel niet gezien.

Bureau Voorlichtinng en PR: 058 - 880 8272