HP ondersteunt Microsoft Exchange 2000 met producten

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000

HP ONDERSTEUNT MICROSOFT EXCHANGE 2000
MET DIENSTEN, PRODUCTEN EN TRAININGEN

Amstelveen, 13 juli 2000 - Hewlett-Packard introduceert een complete lijn producten, diensten en trainingen voor Microsoft Exchange 2000. Bedrijven kunnen nu een bedrijfskritisch berichtensysteem maken dat is gebaseerd op Exchange 2000 en diensten, hardware en software van HP. Met HP's expertise op het gebied van Microsoft Exchange 2000 kunnen gebruikers de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van hun bedrijfscommunicatie verhogen.

Als lid van het Exchange 2000 Joint-Development Program en Global Launch Partner is HP nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Microsoft Exchange productfamilie. Gedurende de afgelopen twee jaar heeft HP meer dan twee miljoen gebruikers aangesloten op Microsoft Exchange Server 5.5. De diensten, producten en software die HP speciaal voor Exchange 2000 heeft ontwikkeld, houden het volgende in:

Diensten
HP's Microsoft Exchange 2000 Consulting Services helpen gebruikers bij het plannen, ontwerpen en migreren naar Exchange 2000-oplossingen. HP's consultants kunnen adviseren bij het gebruik van Microsoft's Web Storage System en andere kernonderdelen voor het bouwen van krachtige oplossingen voor kennismanagement. Daarnaast ondersteunt HP gebruikers bij het beheren en aanvragen van licenties voor Exchange 2000 en andere producten. Ook biedt HP trainingen voor producten van Microsoft, via HP's wereldwijde netwerk van Microsoft Certified Technical Education Centers. Ook zijn andere trainingen beschikbaar, zowel in de vorm van aangepaste in-company trainingen geleid door een instructeur, als op internet gebaseerde trainingen via HP's IT Resource Center. HP diensten voor Exchange 2000 omvatten ook installatie, integratie en bedrijfskritische ondersteuning voor het verhogen van de systeem- en applicatiebeschikbaarheid.

Producten
De betrouwbare en hoog schaalbare HP NetServer-systemen zijn gecertificeerd voor Exchange 2000. De HP NetServer-productlijn bestaat uit high-end en mid-range systemen voor grote, gecentraliseerde rekencentra en low-end systemen die zijn geoptimaliseerd voor lokale en gedistribueerde omgevingen. Die vooral te vinden zijn bij afdelingen en kleine bedrijven. HP SureStore E Disk Array XP256, HP SureStore E SAM Manager Device Management en HP SureStore E SAN Manager LUN Management software komen tegemoet aan de opslagbehoeften van de gebruiker. Voor draadloze computeroplossingen zijn de HP OmniBook notebooks en HP Jornada Pocket PC's beschikbaar. Papierintegratie in Exchange 2000 is mogelijk met HP Digital Sender-producten.

Software
HP OpenView Express biedt mogelijkheden voor het beheer van Microsoft Exchange 2000 in Microsoft Windows NT/2000-omgevingen. HP OpenView Express zorgt voor zowel beheer van de gehele NT/2000- en Exchange-omgeving, als beheer van de migratie van Exchange 2000. Binnen de HP OpenView VantagePoint-oplossing biedt HP een SMART-plug aan die end-to-end beheer van Exchange 2000 biedt in een heterogene omgeving.

HP en Microsoft werken samen op het gebied van verschillende, op Exchange gebaseerde ASP-oplossingen (application service provider), zoals HP's Messaging-on-Tap.

Microsoft Exchange
Exchange 2000 is een betrouwbare, schaalbare, gemakkelijk te beheren infrastructuur die continue beschikbaarheid biedt met een lage total cost of ownership. Exchange 2000 maakt toegang tot informatie mogelijk vanaf elke plaats en op elk moment.
Het nieuwe Web Storage System biedt een complete set diensten voor ontwikkelaars die geïntegreerde internetoplossingen ontwikkelen en implementeren voor het automatiseren van bedrijfsprocessen.
Het volledige productaanbod van HP gebaseerd op Exchange 2000 is te vinden op microsoft.hp.com/HPMS_SOL_EXCHANGE.html .

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en service s voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties