PassCall benoemt Frans van Belle tot nieuwe CEO

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000
PassCall benoemt voormalig MCI WorldCom International VP Frans van Belle tot nieuwe CEO

Tirat Carmel, Israel, 13 juli 2000 - PassCall Advanced Technologies, toonaangevend leverancier van mobiele tekst- en spraakapplicaties voor Internet, maakt bekend dat Frans van Belle, voormalig Vice President van de Wholesale divisie bij MCI WorldCom International, is toegetreden tot het bedrijf als de nieuwe CEO. Nicky Pappo, oprichter van PassCall en voorganger van Frans van Belle, is benoemd tot President en zal de strategische richting en ontwikkeling van het bedrijf verder gaan vormgeven.

Frans van Belle beschikt over vijftien jaar ervaring op het gebied van International Sales en General Management. Hij begon zijn loopbaan bij Philips International en PTT Telecom. Bij PTT Telecom was hij verantwoordelijk voor het opzetten van de Britse operaties van het bedrijf in Londen. In 1992 richtte Van Belle het bedrijf International Telecom Carrier Services B.V. op, een privé-onderneming dat later de basis vormde voor de activiteiten van WorldCom in de Benelux. Hij werd vervolgens benoemd tot Managing Director van de Nederlandse vestiging van MCI WorldCom en Vice President van MCI WorldCom International. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de European Wholesale Business Unit, de grootste divisie van MCI WorldCom International, met onder andere grote ISP's (Internet Service Providers), ASP's (Application Service Providers), carriers, aanbieders van mobiele telefonie en telecommunicatiemaatschappijen als doelgroepen.

"Met Frans van Belle wordt PassCall echt een wereldwijde speler in de markt voor draadloze Internetdiensten en kunnen wij onze multinationale klanten beter bedienen. Onze toonaangevende technologie en de capaciteiten van Frans van Belle vormen zonder twijfel een succesvolle combinatie," zegt Nicky Pappo, President van PassCall.

"Ik ben er volledig van overtuigd dat de huidige mobiele revolutie de manier waarop we zaken doen, drastisch zal veranderen," zegt Frans van Belle, CEO van PassCall. "Met name de mogelijkheden van mobiele interactie met het Internet via tekst en spraak zullen in deze ontwikkelingen een sleutelfactor zijn. PassCall is op dit moment reeds in staat deze technologie te leveren, inclusief nieuwe applicaties voor de mobiele industrie. Ik zie er naar uit samen te werken met creatieve mensen die weten hoe zij technologie moeten combineren met een goede kennis van de markt." Frans van Belle zal zijn werk voorlopig verrichten vanuit de vestiging van PassCall in Amsterdam. PassCall overweegt momenteel om van deze vestiging het Europese hoofdkantoor te maken.

Over PassCall
PassCall Advanced Technologies is een vooraanstaand leverancier van mobiele Internet tekst- en spraakapplicaties, waarmee Internet-toegang mogelijk is met behulp van bestaande standaards. Met de geavanceerde technologie van het bedrijf is het mogelijk iedere willekeurige web-pagina naar ieder willekeurig mobiel apparaat te zenden. De diensten van PassCall zijn gebaseerd op haar product GateWave(tm), een eenvoudige oplossing die compatibel is met iedere Internet-standaard en die web-pagina's op het display van een mobiel apparaat kan weergeven, of de informatie in de vorm van spraak kan doorgeven aan een gebruiker.

PassCall is een privé-onderneming die in 1998 is opgericht door Nicky Pappo, Eyal Zohar en Sergey Korabelnikov. PassCall heeft onlangs investeringen ontvangen van Infinity (VS en Israël), Holland Venture Fund en Intel Capital. Het hoofdkantoor van PassCall bevindt zich in het high-tech gebied Tirat Carmel in Israël. Verder heeft het bedrijf vestigingen in Amsterdam en New York. Meer informatie is te vinden op www.passcall.com.

Voor meer informatie:

Israël
Ms. Mor Abraham
Marketing Communications Manager
PassCall Advanced Technologies Ltd.
Tel: +972 4 858 0111 ext. 124
E-mail: (mor_a@passcall.com)