Verkoop van Agmi door Heijmans aan Gropeco afgerond

H

Bericht voor de pers 13 juli 2000

VERKOOP VAN AGMI DOOR HEIJMANS AAN GROPECO AFGEROND

`s Hertogenbosch- Heijmans N.V. (bouw en aanverwante industrie) maakt bekend dat de verkoop van AGMI Algemene Metaalwaren Industrie B.V. (AGMI) te Tegelen aan Gropeco B.V. te Waalwijk (deelneming van Stirlink B.V.) is afgerond. De overname is met terugwerkende kracht per 1 januari 2000 gerealiseerd.
AGMI, producent van verkeersborden en verkeerssignaleringssystemen zet jaarlijks ongeveer 8 miljoen om met circa 65 werknemers. In 1999 besloot Heijmans tot deconsolidatie van AGMI, waarbij werd aangegeven dat verkoop van de activiteiten van AGMI tot de mogelijkheden behoorde.
Gropeco ontwerpt, produceert en assembleert armaturen voor openbare en utiliteitsverlichting en schakelkasten en armaturen voor nood- en veiligheidsverlichting en heeft met AGMI de mogelijkheden te komen tot een verbreding van het productenpakket en tot een uitbreiding van de service-mogelijkheden. Tevens kan Gropeco zich sterker opstellen op de inkoopmarkt voor metalen onderdelen.
Ten gevolge van de overname door Gropeco zijn bij AGMI geen nadelige gevolgen voor de werkgelegenheid te verwachten. Het management van AGMI blijft ook na de overname door Gropeco in functie.

Voor meer informatie:
A.H.M. van Lith