3Com verruimt productaanbod in mobiele connectiviteit

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000

3Com verruimt productaanbod in mobiele connectiviteit
Maarssen / Brussel, 13 juli 2000 ¾ 3Com intensiveert haar inspanningen op het vlak van mobiele connectiviteit met de uitbreiding van haar bekroonde serie PC Cards en de bouw van een nieuwe vestiging voor mobiele producten in Salt Lake City. Deze nieuwe stappen illustreren het belang dat 3Com hecht aan mobiele connectiviteit als onderdeel van haar strategie om gebruikers eenvoudige en betrouwbare netwerkoplossingen te bieden.

Niet de connector, maar de connectie is belangrijk Naar aanleiding van vragen van een groot aantal klanten zal 3Com haar aanbod PC Cards uitbreiden met nieuwe Type III PC Cards. Deze kaarten zijn voorzien van ingebouwde connectors waarmee de noodzaak van extra kabels vervalt. De nieuwe producten bieden dezelfde hoge prestaties als de andere mobiele connectiviteits-oplossingen van 3Com en geven gebruikers daarbij een ruimere keuze uit netwerkaansluitingen: via een PC Card met kabels, een ingebouwde of een XJACK-connector, dan wel via een Mini PCI of Compact Flash-oplossing.

Bij het ontwerp van de 3Com 10/100 LAN+56K Global Modem CardBus Type III PC Card is gestreefd naar het bieden van snelle en betrouwbare connectiviteit vanaf elke denkbare locatie ¾ zowel bij inbellen vanaf een hotelkamer aan de andere kant van de wereld als bij aansluiting op het kantoornetwerk in een ander filiaal. Dankzij de 32-bits laptop interface (CardBus) verloopt de verbinding via de nieuwe Type III PC Card tot twintig maal sneller dan via een conventionele PC Card.

3Com, met een aandeel van 41 procent van de wereldmarkt van PC Cards (bron: Cahners In-Stat, mei 2000), hecht grote waarde aan eenvoud bij installatie en upgrades. Zo worden bij de nieuwe Type III PC Card dezelfde driver-programma's gebruikt als bij de onlangs door 3Com aangekondigde combo-kaart met autosensing XJACK-connector. Een dergelijke uitwisselbaarheid is met name aantrekkelijk voor IT-afdelingen in grotere bedrijven die hiermee de keuze van netwerkopties kunnen overlaten aan de laptopgebruikers zonder een nieuwe installatie te hoeven uitvoeren.
Eenvoud troef voor mobiele professionals en IT-managers Dankzij de onderstaande software van 3Com kunnen mobiele professionals hun netwerkconnectiviteit eenvoudig op een hoger niveau brengen: WorldPort software voor landkeuze ¾ hiermee kan men het modem instellen voor een ander land door eenvoudigweg op de vlag of naam van het betreffende land te klikken. Mobile Connection Manager ¾ configuratie in één stap, voor tijdbeparing en lagere operationele kosten voor IT-managers en mobiele medewerkers. GSM Wireless Connection Manager ¾ stuurt samen met applicaties van Nokia en Ericsson dataverbindingen automatisch door naar een GSM-telefoon ¾ zonder dat de gebruiker het systeem hoeft te configureren.

Binnen enkele maanden wordt de Type III PC Card-serie uitgebreid met de 3Com 10/100 LAN CardBus Type III PC Card. Net als bij de 3Com LAN en combo PC Cards wordt exclusieve technologie gebruikt om snelle en betrouwbare netwerkverbindingen te garanderen, zoals: Parallel Tasking II-technologie ¾ voor een continue datastroom van netwerk naar host-PC, snellere gegevensdoorvoer en hogere gemiddelde netwerkperformance. Managed PC Boot Agent ¾ uitgebreide beheermogelijkheden voor netwerkmanagers met als resultaat minder supportaanvragen en lagere exploitatiekosten voor mobiele computers.

De 3Com 10/100 LAN+56K Global Modem CardBus Type III PC Card (modelnr. 3C3FEM656C) zal in augustus leverbaar zijn tegen een adviesprijs van NLG 568 / BFR 10386. Levering van de 3Com 10/100 LAN CardBus Type III PC Card (modelnr. 3C3FE575CT) is gepland voor dit najaar; de adviesprijs bedraagt NLG 442 / BFR 8111. Beide kaarten zijn geschikt voor alle gangbare besturingssystemen waaronder Windows 95/98/NT 4.0 en 2000.

3Com is voorts begonnen met de bouw van een nieuwe faciliteit voor mobiele producten bij Salt Lake City. Deze vestiging zal 300 werknemers voor de ontwikkeling, productie en marketing van mobiele LAN-, modem-, Bluetooth- en 802.11b-oplossingen huisvesten. De oplevering zal naar verwachting in december 2000 plaatsvinden.
Over 3Com
Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd biedt 3Com meer mensen en organisaties toegang tot informatie en elkaar dan enige andere netwerkleverancier, op ongeëvenaard eenvoudige en betrouwbare wijze. De innovatieve, webgebaseerde oplossingen van 3Com voorzien in de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, waaronder consumenten, kleine en middelgrote bedrijven, kleine en middelgrote vestigingen van grote ondernemingen en aanbieders van netwerkdiensten. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233