Van Eeghen directeur-generaal Personenvervoer

Persbericht Ministerraad

13 juli 2000

M.M.D. VAN EEGHEN BENOEMD TOT DIRECTEUR-GENERAAL PERSONENVERVOER

De ministerraad heeft er op voorstel van minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat mee ingestemd om de heer M.M.D. van Eeghen voor te dragen voor benoeming tot directeur-generaal Personenvervoer. De benoeming gaat in op 1 augustus 2000. Hij volgt drs. J.M.F. Diris op, die hoofdingenieur-directeur van de directie Noord-Brabant van Rijkswaterstaat wordt.

De heer Van Eeghen (54) is van 1995 tot vorig jaar directeur van NS Reizigers BV geweest en was onder andere verantwoordelijk voor de marketing- en verkoopdivisie. Verder was hij betrokken bij de ontwikkeling van de landelijke serviceorganisatie. De heer Van Eeghen is gedurende een achttal jaren jachtvlieger geweest bij de Koninklijke Luchtmacht.

Vanaf 1977 heeft de heer Van Eeghen een aantal managementfuncties bekleed bij de KLM, zowel in Nederland als in de Verenigde Staten. Van
1991 tot 1995 werkte de heer Van Eeghen bij Fokker Aircraft, onder ondere als president van Fokker Aircraft USA in Washington.
RVD, 13.07.2000

13 jul 00 17:30