Mr. J.W. Wabeke nieuwe Ombudsman Verzekeringen

Datum nieuwsfeit: 13-07-2000
Verbond van verzekeraars

Mr. J.W. Wabeke nieuwe Ombudsman Verzekeringen

Mr. J.W. Wabeke wordt met ingang van 1 januari 2001 de nieuwe Ombudsman Verzekeringen binnen de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen. Met deze benoeming worden de activiteiten van de huidige ombudsmannen mr. J. de Ruiter (Levensverzekering) en prof. drs. J. van Londen (Schadeverzekering) in één persoon verenigd.

Wabeke (51) is momenteel Hoofdofficier van Justitie in het arrondissement Breda. Hij heeft een brede juridische achtergrond en beschikt op basis van zijn huidige en voorgaande functies binnen Openbaar Ministerie, politie, advocatuur en rechtelijke macht en op grond van diverse bestuursfuncties en arbitrage activiteiten, over ruime ervaring in het oplossen van geschillen. De Ruiter zal per 1 januari 2001 terugtreden in verband met het bereiken van de statutaire leeftijdsgrens van 70 jaar. Van Londen heeft zich bereid verklaard per dezelfde datum zijn functie neer te leggen.

Bondig, 13 juli 2000