Politieberichten stad Utrecht

Datum nieuwsfeit: 14-07-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-07-2000

Politieberichten stad Utrecht, 09.15
Diefstal uit winkel verdachte aangehouden

UTRECHT Twee agenten in burger gekleed liepen te surveilleren op de Radboudtraverse. Omstreeks half twaalf zagen zij uit een kledingwinkel een man rennen die een stapel blouses voorzien van kledinghangers onder zijn arm had.

De agenten konden de 41-jarige verdachte direct inrekenen en aanhouden. Op weg naar het bureau werd de politie aangesproken door een winkelier die aangaf de verdachte te herkennen van een winkeldiefstal die gisteren had plaatsgevonden. Het bleek inderdaad om dezelfde verdachte te gaan.

Snelheidscontroles

UTRECHT Donderdagmiddag heeft de politie op de Mr. Tripkade tussen half negen en kwart voor twaalf een radarsnelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 997 voertuigen de controlepost. Voor 70 bestuurders moest de politie een bekeuring uitschrijven voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 80 km/u langs de controle.

Op de Burgemeester Norbruislaan werden tussen twee en half zes 1740 voertuigen gecontroleerd. Voor 115 bestuurders moest de politie een bekering uitschrijven voor te hard rijden. Op de Burgemeester Norbruislaan geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 90 km/u lang de controlepost.

Tussen half twee en kwart voor drie werd ook op de Rijnkade een controle uitgevoerd. Hier passeerden 499 voertuigen de radarpost. In totaal constateerde de politie 31 overtredingen. Op de Rijnkade mag maximaal 50 km/u worden gereden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 70 km/u.

Dronken man rijdt over de busbaan

UTRECHT Twee surveilleerden agenten liepen donderdagavond op het Vredenburg. Toen zij wilde oversteken om naar de Waterstraat te lopen, kwam vanuit de richting Lange Viestraat een 50-jarige man uit Utrecht met hoge snelheid over de busbaan aanrijden.

De agenten gaven de man een stopteken. De verdachte moest vol in de remmen en kwam na een slippartij half over de weg tot stilstand. Bij het openen van het portier rook de politie een sterke alcohollucht.

Op het bureau bleek dat de man bijna 1 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn auto werd gezien de slechte staat- voor technisch onderzoek overgebracht naar het bureau.

Aanrijding letsel

UTRECHT Een 21-jarige vrouw uit Utrecht probeerde donderdagmiddag nog even snel de bus te halen. Zij liep op het Stationsplein en wilde voor twee geparkeerde stadsbussen oversteken.

Een 50-jarige chauffeur uit Vianen reed net met zijn bus weg en passeerden de twee geparkeerde bussen. Op dat moment stak de vrouw over. De chauffeur remde stevig maar zag geen kans meer de vrouw te ontwijken. Het slachtoffer kwam ten val en moest met hoofd en nekletsel worden overgebracht naar het UMC in Utrecht.

In het ziekenhuis bleken de verwondingen van de vrouw mee te vallen. In de bus raakte niemand gewond.