Renault Nederland is verhuisd naar Schiphol-Rijk

Datum nieuwsfeit: 14-07-2000
AutoRai

Renault Nederland is verhuisd 14-7-00 12:30:00. Na 30 jaar heeft Renault Nederland NV de Amsterdamse Wibautstraat verlaten. Het karakteristieke pand voldeed niet meer aan de wensen van een hedendaags kantoor. Inmiddels heeft het personeel van Renault afscheid genomen van de collegas van de dealer Renault Amsterdam en haar intreden genomen in het nieuwe pand in Schiphol-Rijk.

Sinds 1960 was Renault Nederland NV aan de Wibautstraat gevestigd. Het pand, ontworpen door een Franse architect, was inmiddels verouderd en niet meer representatief. Bij Renault Nederland werken 140 mensen, die de import, distributie, marketing en verkoop van Renaults in Nederland coördineren. Het nieuwe pand in Schiphol-Rijk voldoet aan alle eisen van een modern kantoorgebouw en bevalt dan ook erg goed.

Het dealerbedrijf Renault Amsterdam zal op 23 juli a.s. van de Wibautstraat naar Amsterdam Zuidoost verhuizen. Zij zullen daar een nieuw pand betrekken tegenover de Arena, dat voldoet aan alle eisen van een modern automobielbedrijf.