Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 14-07-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 14-07-2000 Politieberichten van 14/7 (07.00 t/m 13.00 uur)

Holwerd: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Prof. Holwardastrjitte. Hoe men in de auto is gekomen, is niet duidelijk. Er waren geen sporen van braak te zien. Uit de auto werd een radiocassetterecorder weggenomen. Een 25-jarige inwoonster uit Dokkum heeft aangifte gedaan.

Oosterwolde: inbraak bedrijf
Tussen donderdag 21.00 uur en vrijdag 07.30 uur werd ingebroken in een garagebedrijf aan het Wardeel. De deur van het bedrijf werd geforceerd, waarna men vrije toegang had tot het pand. In het kantoorgedeelte werden de kasten en bureauladen doorzocht. Een gevonden geldkistje, met daarin een klein geldbedrag, werd opengebroken en het geld werd weggenomen. Het bedrijf zal in de loop van vandaag aangifte komen doen.

Harkema: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht werd ingebroken in een kantoor van een transportbedrijf aan de Nijewei. De toegangsdeur tot het kantoor werd opengebroken en het kantoor werd doorzocht. Uit een bureaulade werd een bakje met daarin een paar honderd gulden weggenomen en tevens nam men een aantal postzegels, f 1.60 en f 0,80 mee. De eigenaar, een man van 44 jaar uit Surhuisterveen, heeft aangifte gedaan.
Vlieland: ambulance botst tegen boom
Donderdag omstreeks 15.55 uur kwam er een melding binnen dat bij het Posthuis een jongentje onwel was geworden. De ambulance, bestuurd door een 41-jarige inwoonster uit Vlieland, was met optische en geluidssignalen op weg daarna toe. De bestuurster van de ambulance reed met een snelheid van ongeveer 85 kilometer per uur over de Postweg toen zij de macht over het stuur verloor. Nadat ze had bijgeremd, kwam ze in een slip terecht en botste tegen een aan de rechterzijde van de weg staande boom. De bestuurster en bijrijdster, een 40-jarige inwoonster van Vlieland, raakten niet gewond. De ambulance werd totaal vernield. Het jongentje was ondertussen naar de huisarts op het eiland gebracht en maakt het goed.
Rottevalle: inbraak horecagelegenheid
Op vrijdag tussen 00.45 en 09.00 uur werd ingebroken in de 'Herberch van Smallingerland' aan het Muldersplein. Een toegangsdeur werd opengebroken en uit het restaurantgedeelte werd een zwarte kelnersbeurs, met daarin een klein geldbedrag, weggenomen. Door een 31-jarige inwoonster uit Rottevalle werd aangifte gedaan.
Joure: winkeldiefstal
Vrijdag omstreeks 10.30 uur werd bij de Nieuwe Weme aan de Geert Knolweg een 56-jarige inwoonster uit Joure aangehouden ter zake winkeldiefstal. Zij was gaan winkelen en had bij de kassa een aantal levensmiddelen met een totale waarde van fl.59,80, niet afgerekend. De vrouw werd overgebracht naar het bureau en de zaak zal via Kort-OM worden afgehandeld.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272