Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

SP vindt kosten nieuw logo krijgsmacht absurd

Datum nieuwsfeit: 14-07-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Den Haag, 14 juli 2000



SP-Kamerlid Harry van Bommel vindt dat de geraamde f50 miljoen voor het invoeren van een nieuw logo voor de krijgsmacht beter besteed kan worden. Met de Algemene Federatie Militair Personeel is hij van mening dat verbetering van de arbeidsvoorwaarden een hogere prioriteit heeft. Tevens plaatst hij vraagtekens bij de hoogte van dit bedrag in verhouding tot andere pr-uitgaven.

Het Kamerlid vindt dat het bedrag in geen enkele verhouding staat tot de grootte van het nieuwe krijgsmachtdeel, aangezien er slechts 5500 personen bij de KMar werken. De kosten komen daarmee op bijna tienduizend gulden per werknemer. Van Bommel: "Als Albert Heijn een kleine supermarktketen overneemt, dan worden ook niet de gevels van de bestaande AH-winkels gewijzigd." Hij vraagt de minister van Defensie de invoering van een nieuw logo te heroverwegen.

Vragen van het lid Van Bommel aan de minister van Defensie:


1. Is het juist dat de kosten voor invoering van een nieuw logo voor de gezamenlijke krijgsmachtdelen kunnen oplopen tot 50 miljoen gulden? (1)
2. Kunt u inzicht geven in de opbouw van dat bedrag en aangeven wat dit betekent voor de Defensiebegroting 2001?

3. Bent u van mening dat de kosten van invoering van een nieuw logo in redelijke verhouding staan tot andere uitgaven van de krijgsmacht met betrekking tot public relations? Kunt u dat toelichten?
4. Waarom zijn werknemersorganisaties zoals de Algemene Federatie Militair Personeel niet betrokken bij de vragen of er een nieuw logo moet komen en hoe dat logo er eventueel uit zou moeten zien?
5. Wat vindt u van de suggestie van de AFMP dat de financiële middelen die nodig zijn voor het nieuwe logo, beter kunnen worden besteed aan het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden?

6. Bent u bereid de invoering van het nieuwe logo te heroverwegen?
(1) De Telegraaf, 14 juli 2000

Informatie: Harry van Bommel 06-22788043

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie