Verkeersongeval met dode en zwaar gewonden in Lelystad

Datum nieuwsfeit: 15-07-2000

Politiebericht Flevoland: Lelystad 15-07-2000
Verkeersongeval met dode en zwaar gewonden

Stafdienst Communicatie, Onink, 06-5140 1953

Bij een verkeersongeval tussen twee personenauto's op de kruising van de Kustendreef met de Beukenhof is vrijdagavond een 50-jarige inwoner van Lelystad overleden. Twee andere personen raakten zwaar gewond.

De man zat achter in de auto, bestuurd door zijn 21-jarige dochter. Hij is door het ongeval uit de auto geslingerd en overleed ter plaatse. Zijn dochter is met ernstig letsel overgebracht naar het Sophiaziekenhuis in Zwolle. Haar 22-jarige vriend, die naast haar zat is, eveneens met ernstig letsel, overgebracht naar het AMC in Amsterdam. De andere auto werd bestuurd door een 30-jarige man uit Lelystad. Ook hij raakte gewond en is overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. Het traumateam van het AMC heeft bij het ongeval medische bijstand verleend. De brandweer van Lelystad heeft de gewonden uit de auto bevrijd. Beide hulpverleningsdiensten hebben groot materieel ingezet.

De oorzaak van het ongeval is nog niet geheel duidelijk. De auto met de drie inzittenden kwam vanaf de Beukenhof en stak de rechter rijbaan over om linksaf te slaan. Deze moest voorrang verlenen aan het verkeer op de Kustendreef. De auto met de 30-jarige Lelystedeling kwam van links over de Kustendreef en reed vol in de linker flank van de andere auto, die daardoor circa 50 meter opzij werd geworpen. De politie stelt een nader onderzoek in.