Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-07-2000

Politiebericht Utrecht: stad Utrecht, 10.00 uur
Aanrijding letsel

UTRECHT Op vrijdag 14 juli vond omstreeks kwart voor vier in de middag een aanrijding plaats op de Rooseveltlaan waarbij een 50-jarige bromfietser uit Nieuwegein gewond raakte.

Het slachtoffer reed op zijn bromfiets over de Rooseveltlaan en wilde een personenauto passeren, die bestuurd werd door een 56-jarige inwoner van Utrecht. Deze personenauto reed op een gegeven moment achteruit in een parkeervak. De bromfietser week voor de auto uit en reed vervolgens tegen een paaltje op en kwam ten val.

Het slachtoffer liep letsel op aan handen en knieën. De bromfiets raakte beschadigd.

Snelheidscontroles

UTRECHT Op vrijdag 15 juli werd op de Eykmanlaan en de Mr. Tripkade door de politie gecontroleerd op het overtreden van de maximum snelheid. Tussen twee en vijf uur in de middag werden bij de gehouden controle op de Eykmanlaan, 2304 voertuigen gecontroleerd. Van dit aantal voertuigen reden 321 bestuurders te snel. De hoogst gemeten snelheid was 82 km/h.

Tijdens de avond werd op de Mr. Tripkade tussen half acht en negen uur gecontroleerd. Bij deze controle werden 443 voertuigen gemeten, waarvan 65 bestuurders in overtreding bleken te zijn. Hier bleek de hoogst gemeten snelheid 103 km/h te zijn.

Op beide wegen geldt een maximum snelheid van 50 km/h.

Openlijke geweldpleging. Daders aangehouden.

UTRECHT Op zaterdag 15 juli vond omstreeks half vier in de nacht een openlijke geweldpleging plaats waarbij een man werd gestoken met een mes.

Surveillerende politieagenten werden door een getuige gewaarschuwd dat er op het Janskerkhof gevochten werd. Ter plaatse trof de politie een 29-jarige inwoner van Zeist aan met verwondingen aan zijn arm en het gezicht. Het slachtoffer bleek gestoken te zijn met een mes en werd per ambulance overgebracht naar het Diaconessen Ziekenhuis. Door het slachtoffer werd een groep personen aangewezen die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn. Deze groep, bestaande uit drie mannen en een vrouw, werd vervolgens aangehouden.

In de groep bevond zich een man, een 24-jarige inwoner van Waddinxveen, die gewond bleek te zijn aan een hand. Deze man werd voor behandeling per ambulance overgebracht naar het Mesos Ziekenhuis. Na behandeling konden beide slachtoffers het ziekenhuis verlaten en werden zij aangehouden door de politie en ingesloten.

De derde aangehouden man was een 22-jarige inwoner van Utrecht. Ook deze verdachte werd ingesloten. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van de steekpartij.

De vrouw bleek niet verdacht te zijn als betrokkene aan de vechtpartij en werd in vrijheid gesteld. Het vermoeden bestaat dat de drie ruzie kregen om deze vrouw.