Workshop Blitz Beton 2000 met als thema 'Atmospherics'

Blitz Beton 2000 - Atmospherics

workshop

Officiële presentatie op zondag 16 juli 2000 om 13.00 uur

De workshop Blitz Beton staat dit jaar onder leiding van de Japanse architect Jun Aoki, toonaangevend binnen de jonge generatie architecten in Japan. Doel van deze jaarlijks workshop is om architectuurstudenten kennis en gevoel bij te brengen omtrent de architectonische mogelijkheden van beton. Uitgangspunt van de Blitz Beton workshops is de fysieke ervaring: materialen moeten worden gevoeld. Als thema heeft Aoki het begrip 'Atmospherics' gekozen. Daarmee verwijst hij naar de beoogde spanning die architectuur in een specifieke omgeving teweegbrengt bij toeschouwers.

uithollen en wegschrapen De workshop van dit jaar speelt zich voornamelijk af in het Museumpark, tussen het NAi, Museum Boijmans-van Beuningen en de Kunsthal. In het park worden eind juni drie levensgrote kubussen van schuimbeton gebouwd. Deelnemers - dertig studenten uit binnen- en buitenland - krijgen als opdracht de kubussen te bewerken door middel van uithollen of wegschrapen. De 'atmosferische' effecten zullen sterk worden bepaald door de specifieke locaties in het park. Vanaf 3 juli kunnen de ontwikkelingen op de voet gevolgd worden op de website www.blitzbeton.nl (externe link). De workshop start op maandag 10 juli en duurt tot zondag 16 juli 2000. Officiële presentatie van de resultaten in het Museumpark is op 16 juli om 13.00 uur. Aansluitend is er een borrel en hapje in de foyer van het NAi.

Blitz Beton is een initiatief van de Eerste Nederlandse Cement Industrie (ENCI) en het Nederlands Architectuurinstituut (NAi), en wordt georganiseerd in samenwerking met the maze corporation, Stylos (studentenvereniging bouwkunde, TU Delft) en Vloer E (studentenvereniging bouwkunde, TU Eindhoven).

meer informatie NAi publieksinformatie

Voor nadere informatie en beeldmateriaal kunt u zich wenden tot de afdeling communicatie van het NAi (Angeli Poulssen, Martine Heijnen, Astrid Karbaat, Cornelis Krul), tel 010-4401271, fax 010-4366975, e-mail: (info@nai.nl).

ENCI, Hans Köhne, tel. 073-6401251, (hkohne@enci.nl)

NAi
Nederlands Architectuurinstituut - Museumpark 25 - 3015 CB Rotterdam tel. 010-4401200 - fax 010-4366975 - (info@nai.nl)
veranderd: maandag, 10 juli 2000