Namespace accepteert President van Rechtbank Amsterdam niet

Datum nieuwsfeit: 17-07-2000
Nieuwsbank BV

NAMESPACE WRAAKT PRESIDENT VAN RECHTBANK AMSTERDAM

Het Amstelveense internetgrondbedrijf NameSpace heeft vrijdagmorgen om 9.30 uur in een kort geding de President van de Rechtbank Mr. Oribio de Castro gewraakt (niet geaccepteerd als onpartijdig rechter) op basis van duidelijke indicaties dat deze rechter dit niet zou zijn. De rechtszaak werd vervolgens direct beëindigd.

In juridische termen heet dit wraking. Wraking kan alleen geschieden op basis van partijdigheid, gebrek aan materiekennis bij de rechter, ontbreken van wetgeving in betrokken materie en vraagtekens over de gezaghebbendheid van de betrokken rechtbank over het betreffende onderwerp.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen