Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 17-07-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 17-07-2000 Politieberichten van 16/7 (13.00 uur) t/m 17/7 (07.00 uur)

Leeuwarden: inbraak auto
Zondag tussen 13.30 en 14.45 uur werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de mr. P.J. Troelstraweg. Het rechter achterraam werd vernield en uit de auto werd een radio/cd-speler weggenomen en een GSM. De eigenaar, een 55-jarige inwoner uit Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Deinum: eetpiraat
Nadat de welbekende eetpiraat gistermiddag (zondag) weer was vrijgelaten, liep de man naar Deinum. In een horecagelegenheid at hij iets zonder te betalen. De man werd daarop, zondag omstreeks 16.00 uur, weer aangehouden en werd ingesloten. In overleg met de officier van justitie zal de man worden voorgeleid.

Deinum: aanrijding met gewonde
Zaterdag omstreeks 17.00 uur vond op de Westergoawei onder Deinum een aanrijding plaats tussen twee personenauto's. Een 40-jarige bestuurster uit Leeuwarden verleende geen vrije doorgang aan een 62-jarige bestuurster uit Harlingen, waarna een frontale aanrijding volgde. De vrouw uit Harlingen werd met hoofdklachten afgevoerd naar het ziekenhuis in Leeuwarden en kon na behandeling weer naar huis. De wagens werden vernield.

Drachten: inbraak auto
Zondag tussen 19.30 en 19.45 uur werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Postlaan. De ruit aan de passagierszijde werd vernield en uit de auto werd een radio/cd-speler weggenomen. Een 23-jarige inwoner uit Drachten heeft aangifte gedaan.
Terwispel: autobrand
Zondag omstreeks 17.15 uur wilde een 19-jarige inwoner uit Drijber iets kopen bij het benzinestation aan de Rijksweg A 7 onder Terwispel. Toen hij zijn auto onder de overkapping had neergezet, zag hij rook onder de motorkap vandaan komen. Hij tilde de motorkap omhoog en zag dat de motor in brand stond. Met omstanders is de auto onder de overkapping vandaan geduwd en de brandweer heeft de zaak geblust. De auto brandde totaal uit.

Heerenveen: inbraak bedrijf
Zondag omstreeks 19.30 uur was door een getuige gezien dat er waarschijnlijk was ingebroken bij Tektronix. De verdachte zou zich volgens de getuige op het station bevinden. De man werd aangetroffen op het station en hem werd medegedeeld dat hij was aangehouden op verdenking van diefstal. De man liep daarop met de agenten mee naar de uitgang. Aan de voorkant van het bureau gooide hij zijn koffer weg en zette het op een lopen. Ondanks een achtervolging werd de verdachte niet meer aangetroffen. In de weggegooide koffer werden goederen aangetroffen, die bij Tektronix waren weggenomen. De identiteit van de verdachte is bij de politie bekend.

Bolsward: diefstal auto
Zondag tussen 01.30 en 13.30 uur werd vanaf het Plein 1455 een personenauto, merk Ford Orion, diesel, kleur grijs, voorzien van het kenteken ZD-79-RX, gestolen. Een 23-jarige inwoonster van Bolsward heeft aangifte gedaan.

Sint Annaparochie: onder invloed
Maandag omstreeks 02.00 uur werd op de Van Harenstraat een automobilist gecontroleerd. De bestuurder, een 26-jarige inwoner uit Oudebildtzijl, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 265 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 1 uur.

Maandag omstreeks 01.30 uur werd op de Foarwei een autobestuurder gecontroleerd. De man, een 29-jarige inwoner uit Veenwouden, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man730 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 8 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Grou: aanrijding met drank
Maandag omstreeks 02.00 uur vond op de Gedempte Haven een eenzijdig ongeval plaats. Een bestelauto was tegen een paaltje gereden. De voorzijde van de auto was beschadigd. De eigenaar van de auto was ter plaatse en vertelde dat een kennis van hem de auto zonder zijn toestemming had meegenomen. De bestuurder, een 19-jarige inwoner uit Goutum, kwam op aandringen van de eigenaar ter plaatse en het bleek dat hij gedronken had. De man werd overgebracht naar het bureau en aldaar blies de man 830 ug/l. De man kreeg een rijverbod voor 10 uur. Tevens bleek dat hij niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. De eigenaar, een 23-jarige inwoner uit Leeuwarden, van de auto heeft aangifte gedaan van joyriding.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272