Samenwerking Trader.com met Yahoo! en Wanadoo

Datum nieuwsfeit: 17-07-2000

Samenwerking Trader.com met Yahoo! en Wanadoo

Parijs,17 juli 2000 – Trader.com Frankrijk, uitgever van het blad met rubrieksadvertenties La Centrale en de website www.lacentrale.fr, heeft distributieovereenkomsten afgesloten op het gebied van rubrieksadvertenties met Yahoo! Frankrijk, Voila en Wanadoo.

"Deze overeenkomsten met drie vooraanstaande Franse internetleveranciers, waarvan de sites 22 miljoen pageviews per dag tellen, kenmerken een nieuwe fase in de strategie van Trader.com om door middel van partnerships een maximaal aantal websurfers te bereiken," aldus Didier Dorat, algemeen directeur van Trader.com Frankrijk.

Klanten profiteren van deze samenwerking doordat ze via één site online toegang hebben tot 25.000 rubrieksadvertenties op het gebied van auto's, motoren en onroerend goed.

Trader.com was al de exclusieve leverancier van Lycos in Frankrijk voor rubrieksadvertenties voor auto's en motoren. Verder bestaat er een pan-Europese samenwerking met Lycos in Italië, Spanje en Nederland. Een soortgelijke overeenkomst werd in april van dit jaar ondertekend met Kelkoo.fr.

Trader.com is sinds 1996 de moedermaatschappij van ViaVia, een uitgeverij van offline en online rubrieksadvertenties. Offline producties zijn ViaVia en ViaVizie, online zijn er de websites www.viavia.nl en www.viaveiling.nl

Noot voor redacties