YourNews start Europese uitbreiding met vestiging Engeland

- PERSBERICHT -

Capelle a/d IJssel, 17 juli 2000

YourNews start Europese uitbreiding met vestiging in Groot-Brittannië

Eerste stap naar pan-Europees netwerk

YourNews, leverancier van online en wireless nieuwscontent, is vandaag in Groot-Brittannië begonnen. De start van YourNews in Londen vormt de eerste stap naar een pan-Europees contentprovider-netwerk. Na Groot-Brittannië zullen de komende maanden meer Europese landen volgen. Daarnaast heeft YourNews haar internationale management team aangevuld met CFO Stans Schumacher.

One-stop-content-shop
YourNews is in Nederland een one-stop-shop voor online en wireless nieuwsberichten. YourNews gaat dit concept in de komende maanden ook in de rest van Europa realiseren. Om in de verschillende Europese landen lokale content te verzamelen en te verspreiden, opent YourNews in meerdere landen een fysiek kantoor.
De keuze voor Groot-Brittannië lag voor de hand. CEO Jan van Ottele: "De markt is daar op dit moment het meest ontwikkeld. Vergeleken met andere Europese landen is de internet penetratie in Engeland het grootst. Daarnaast zijn ze daar het verst in het denken over content".

Managing Director in Groot-Brittannië is Grant Smuts, eerder werkzaam voor Andersen Consulting (lid van de vakgroep Strategie) en News Network (Manager Business Development). Smuts over YourNews UK: "Ik ben zeer verheugd mee te werken aan de cruciale fase, het begin van de pan-Europese expansie, en lid te zijn van het YourNews team. De content markt in Groot-Brittannië groeit razendsnel. We hebben voor deze markt een agressief maar haalbaar doel gesteld. We willen het belangrijkste digitale content syndicaat in Groot-Brittannië worden. Momenteel werken we de plannen hiervoor uit. We verwachten binnen de komende twee tot drie maanden operationeel te zijn".

Synergie
Met de samenwerking tussen de kantoren in Nederland en Engeland wil YourNews synergie op het gebied van content bereiken. Vanaf nu zijn ook lokale Engelse nieuwsberichten aan Nederlandse klanten te leveren en andersom. De geplande uitbreiding naar overige Europese landen zoals Duitsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland zal deze synergie nog verder vergroten.
Uitbreiding directie
Om de organisatie van YourNews verder te professionaliseren is Stans Schumacher, voormalig Vice President Finance & Information van een internationale business unit van KPN Telecom, per 1 juli benoemd als Chief Financial Officer. Bij KPN heeft Schumacher onder meer ervaring opgedaan op het gebied van het opstarten en managen van pan-Europese roll-outs en het leiden van grote complexe organisaties.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Over YourNews
YourNews is in 1997 opgericht door directeur Jan van Ottele (27). Het doel is om een voor Nederland unieke nieuwsvoorziening aan te bieden voor diverse digitale media zoals Internet, WAP, SMS, E-mail, Voice Mail en Teletext. Inmiddels heeft YourNews vooraanstaande nieuwsleveranciers als partners, waaronder Associated Press, MoneyView en Het Financieele Dagblad. Hiervan betrekt YourNews duizenden berichten per dag, vergaard door journalisten over de hele wereld.
De berichten worden verwerkt tot nieuws op maat voor elke individuele lezer. Of het nu gaat om politiek, economie, sport, entertainment, binnen- en buitenland of een specifieke branche. Daarna worden ze beschikbaar gemaakt op het Internet, een intranet en of extranet omgeving en mobiele toepassingen.

Klanten van YourNews zijn onder meer mobiele telefonie aanbieders, publiek toegankelijke websites van bekende Nederlandse portals en ISP's. Voorbeelden van klanten zijn Freeler, Everyday.com, Alta Vista, LetsTalk.nl en Chello.

Het hoofdkantoor van YourNews is gevestigd in Capelle aan de IJssel. Momenteel zijn er 65 medewerkers fulltime en circa 35 personen parttime werkzaam bij het bedrijf.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (