RSA Security boekt recordomzet in tweede kwartaal

Datum nieuwsfeit: 17-07-2000

RSA SECURITY BOEKT RECORDOMZET IN TWEEDE KWARTAAL

Hedel, 17 juli 2000 RSA Security heeft zijn financiële resultaten bekend gemaakt over het tweede kwartaal 2000 (dat eindigde op 30 juni). De omzet steeg in dit kwartaal met 29 procent tot $ 66,7 miljoen. In het tweede kwartaal van 1999 bedroeg de omzet $ 51,8 miljoen. De nettowinst, inclusief de activiteiten van RSA Capital, kwam op $ 37,3 miljoen ($ 0,87 per aandeel). Vorig jaar bedroeg de nettowinst in het tweede kwartaal $ 43,0 miljoen ($ 1,05 per aandeel). De netto-inkomsten over het tweede kwartaal van 2000 bevatten $ 45,0 miljoen uit de verkoop van aandelen die de holding bezat in Verisign, Inc. en Trintech Group PLC. De inkomsten uit de kernactiviteiten namen in het tweede kwartaal toe met 57 procent tot $ 9,4 miljoen ($ 0,22 per aandeel) ten opzichte van $ 6,0 miljoen ($ 0,15 per aandeel) over dezelfde periode in 1999.

De omzet over het eerste half jaar van 2000 bedroeg $ 130,0 miljoen, een stijging van 29 procent ten op zichtte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst van het bedrijf afkomstig uit de kernactiviteiten steeg met 64 procent tot een bedrag van $ 18,0 miljoen ($ 0,41 per aandeel). Deze bedroeg over het eerste half jaar van 1999 $ 11,0 miljoen ($ 0,27 per aandeel). De totale nettowinst over de eerste zes maanden van 2000 kwam op $ 61,8 miljoen, vergeleken met $ 84,0 miljoen over dezelfde periode in 1999. De netto-inkomsten over het eerste half jaar van 2000 bevatten $ 72,1 miljoen uit de verkoop van aandelen die de holding bezat in Verisign, Inc. en Trintech Group PLC.

"We zijn zeer tevreden met onze resultaten over het tweede kwartaal en over het eerste half jaar van 2000," zegt Art Coviello, CEO en President van RSA Security. "De RSA Keon PKI-producten hebben steeds meer succes, de verkopen van onze RSA BSAFE encryptie-software zijn zeer goed en onze RSA SecurID authenticatie-oplossingen worden steeds meer toegepast binnen de B2B- en B2C-markten voor e-commerce." RSA Security
RSA Security, de meest vertrouwde naam in e-Security, helpt organisaties een betrouwbare basis te leggen voor e-business. Hiervoor kunnen zij gebruik maken van de RSA SecurID tweefactoren identificatie, RSA BSAFE cryptografie en RSA Keon public key beheersystemen. Er zijn wereldwijd bijna een half miljard applicaties die gebruik maken van RSA BSAFE en meer dan zes miljoen gebruikers van RSA SecurID. Met bijna 20 jaar ervaring en innovatieve technologie is RSA Security in staat in te spelen op de veranderende eisen die aan beveiliging worden gesteld in de nieuwe online economie. Voor meer informatie: www.rsasecurity.com
RSA, BSAFE en KEON zijn geregistreerde handelsmerken van RSA Security Inc. Alle andere producten en diensten zijn handelsmerken van de respectievelijke bedrijven.

Meer informatie voor de redactie:
RSA Security Potters PR Jan Hereijgers Monique Potters tel. 073 599 8330 tel. 0345 501595 email: jhereijgers@rsasecurity.com email: monique@potterspr.nl