Informatie over verzekeringen en LAD-lidmaatschap

Datum nieuwsfeit: 17-07-2000

Van LAD/VVAA kunt u verzekerd zijn

LAD-bericht van 17 juli 2000

VVAA-leden ontvingen in juni een brief over de individuele rechtsbijstandverzekering. Hierin werd aandacht gevraagd voor risico's die hulpverleners lopen in hun beroepsuitoefening als zij onvoldoende verzekerd zijn. Ook veel LAD-leden ontvingen dit signaal. Zij hoeven echter in de regel niets aanvullend te doen. Want dat deed de LAD al...

Onderdeel van het LAD-lidmaatschap is een gratis, collectief verzekeringspakket. Hiervoor sloten VVAA en LAD in 1994 een contract. De verzekering biedt dekking voor:
beroepsaansprakelijkheid (aanvullend op de werkgeversverzekering) particuliere aansprakelijkheid (bij uitoefenen van nevenfunctie) rechtsbijstand (bij straf- en tuchtrecht en, aanvullend op de LAD-rechtshulp, arbeidsrechtelijk)

De aansprakelijkheidsverzekeringen bieden dekking in heel Europa, de rechtsbijstandverzekering heeft zelfs een werelddekking.

Adequaat
In de regel bent u adequaat verzekerd. Dankzij uw LAD-lidmaatschap, en de samenwerking met VVAA op dit punt. Voor rechtsbijstand in de privésfeer dient u wél zelf maatregelen te treffen. LAD-leden krijgen bij VVAA een premiekorting van 15%. Extra verzekeren is in de regel dus onnodig. Gesloten verzekeringen op deze gebieden kunnen worden opgezegd. Daarvoor geldt geen opzegtermijn als het een VVAA-polis betreft.

Bent u naast het dienstverband voor eigen rekening en risico c.q. met zelfstandigheidsverzekering werkzaam, dan is het zaak om voor dat gedeelte aanvullende maatregelen te treffen. Zie ook : Aanvullende verzekering voor leden