Nationaal songfestival volgend jaar op zaterdag 3 maart

Nr : 231

NATIONAAL SONGFESTIVAL
OP ZATERDAG 3 MAART

De NOS zendt het Nationaal Songfestival volgend jaar uit op 3 maart, een zaterdag, in plaats van een zondag. De locatie is voor het tweede achtereenvolgende jaar Ahoy' in Rotterdam. Hoogstwaarschijnlijk zullen acht artiesten/ groepen strijden om deelname aan het Eurovisie Songfestival dat op zaterdag 12 mei plaatsvindt in Kopenhagen, Denemarken.

De liedjes voor het Nationaal Songfestival komen deels van professionele tekstschrijvers en componisten, deels uit vrije inzendingen. De organisatie van het Songfestival laat opnieuw de taalkeuze vrij. De afgelopen twee jaar leidde dat bij het Nationaal Songfestival tot een groot aantal Engelstalige liedjes. Ook haalde een Fries lied de finale. De vrije inschrijvingen moeten uiterlijk op 2 oktober a.s. bij de NOS binnen zijn.

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Marianne Klip