SP wil opheffing internet-censuur kamerleden

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
Den Haag, 18 juli 2000

De SP wil dat het filter op de toegang tot Internet van de Tweede Kamer wordt opgeheven. Het filter dat op de server van de Tweede Kamer is geïnstalleerd, scant alle internetpagina's die door kamerleden worden opgevraagd. Als daar te vaak woorden in voorkomen als 'sex' of 'drugs' worden die op een zwarte lijst geplaatst en de volgende keer niet meer doorgegeven. Kamerleden kunnen hierdoor enkele websites niet raadplegen. Zo bleek het onderzoeksproject 'Drugs and Democracy' van het in Amsterdam gevestigde internationale onderzoeksbureau Transnational Institute (TNI) voor parlementariërs ontoegankelijk.

SP-Kamerlid Agnes Kant ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen